View Single Post
Sitat av Anonymbruker1 Vis innlegg
Kall meg gjerne kranglefant. Jeg forstår dette er en vanskelig situasjon for enkelte å sette seg inn i, spesielt når man ikke kan gi alle fakta med tanke på personvern. Jeg har heller ikke sagt at det er ulovelig å banke på døra på en søndag, men dette er snakk om utpressing.
Jeg vet at jeg ikke kan si opp denne kontrakten, men vi prøver å komme til en løsning med overtakelse så fort så mulig, slik at vi kommer oss ut så fort så mulig og at huseieren slipper å ta det opp i forliksrådet.

Jeg er forsåvidt enig i hva du sier, men det skal være et mye mer vesentlig grunnlag for heving, enn at han bare ikke vil ha oss boende der. 100 tusen kroner kan han tjene på det og slippe å ha leieboere så tett på seg.
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke at du er en kranglefant, men du kan fort fremstå slik dersom du krangler om slike bagateller. Du trenger ikke være i forsvarsmodus her inne.

Og utleier kan ikke la dattera bo der gratis i et år, da kan du gå til Forliksrådet og si at utleier ikke gjør noe for å finne ny leieboer.

Forliksrådet er mer basert på sunn fornuft enn lovtekster. Selv om utleier kanskje kan la datteren bo der gratis i 11mnd etter loven så vil det ikke se bra ut og jeg vil nesten sette penger på at du i det tilfellet vil slippe å betale for hele perioden.