View Single Post
Finnes det egentlig syntetiske cannabinoider som faktisk kan sammenlignes med effekten av ordinær cannabis? Første gang jeg prøvde et ulovlig rusmiddel var da jeg prøvde JWH-018 (og JWH-073) for mange år siden. Det var faen så heftig. Jeg visste at det var JWH på forhånd, men var ung, nysgjerrig og uviten.

Første forsøket var ett svak trekk - endte opp med å legge meg ned i gjørme fordi alt bare spann rundt og kroppen føltes utrolig tung. Ikke en bra opplevelse på noen som helst måte, men det stoppet ikke meg fra å prøve en gang til noen dager senere. Da var jeg og ett par kompiser ute og møtte noen bekjent som tilfeldigvis puffet JWH. Endte opp med å "stjele" 2-3 dype trekk. Husker at han ene fyren sa "han kommer til å angre, hahaha", også begynte hele synsfeltet å vibrere, alle fargene ble til forskjellige shades av oransje. Jeg begynte å gå ned trappa som gikk i bølger og sa til kompisene mine at nå må vi gå videre. Det er det siste jeg husker før jeg våkner til meg selv under ei busk ved elvekanten, flere km fra der jeg tok trekkene. Har tydeligvis gått flere km gjennom en storby før jeg havnet der. Kompisene (som var mer innrøkt på JWH) gjemte meg der for å stikke på butikken og kjøpe meg en snickers så jeg kunne lande. Det fungerte utmerket

Heldigvis har jeg kun prøvd det de to gangene for mange år siden. Noen av mine barndomskompiser endte opp med å røyke det daglig i månedsvis, noen måtte på rehab for å slutte. Den greia der er verre for kroppen og psyken enn metamfetamin, vil jeg påstå. John William Huffman (som synteserte JWH for å studere cannabinoidsystemet i mus) har sagt at de som bruker JWH rekreasjonelt er idioter, og det er helt korrekt. JWH er en full agonist av C1 og C2, så man kan ganske enkelt dø av det. THC er en partial agonist og dermed fysisk ufarlig.