View Single Post
Sitat av HelgeIngstad Vis innlegg
Kambodsja er spesielt på de fleste måter. Men kjenner meg ikke heeelt igjen i at politiet tar så lett på det. Har vært der 3 ganger nå og min konklusjon er å finne en guide, snakk med han, få han til å sette dere inn i skikk og bruk. Jeg gir dem $100 og det holder for 3 dager. En guide er alfa og omega for de hjelper deg virkelig med absolutt alt når du måtte trenge det. Første guiden jeg leide viste meg et hostel hvor fri pot er inkludert i romleia. De bolta dørene hver kveld og natt for å hindre politirazzia. Politiet melker penger av mange turister slik som i f.eks Thailand.
Men at det er mer avslappet enn andre steder er sant.
Uansett, ikke vær naiv, og skal du stuke burde du finne en plass der du kan være uforstyrret (Helst sammen med noen som kan språket i tilfelle noe går til hælvette.
Vis hele sitatet...
Sant at politiet kan melke deg for spenn hvis du gir dem sjansen men etter min erfaring er ikke dette noe dem bryr seg om. Du er klar over at khmerer har lov å ha opptil tre (eller fem, husker ikke) planter hjemme? Dem har en kultur for å putte cannabis i maten og hvis jeg ikke tar feil så er det "ulovlig" å røyke det men ikke å spise det.

I følge en venn som bor i PP kommer det også an på hvor i landet du er, i Siem Reap og Sihanoukville er dem visstnok strengere enn i PP og på øyene.

Forskjellen fra f.eks Thailand er at det er mest sannsynlig ingen som gidder å "gjøre deg til et eksempel". Altså å sende deg i fengsel så lenge du kan smøre dem... Har selv blitt observert av snuten når jeg røyka weed og dem var ikke det minste interresert i å plage meg. Dette var på Koh Rong.

Tviler sterkt på at det er like lett å betale seg ut i Thailand, derfor jeg aldri tar sjansen der. Hørt for mange skrekkhistorier.