View Single Post
Skal nevnes at jeg bare har brukt amfetamin, ikke heroin. Har også bare brukt det få ganger, så svarer på det jeg kan.

Amfetamin:
1) Her kommer det jo an på mengde, humør og egen personlighet. Man er jo seg selv fortsatt, bare amped up i humør/energi f.eks. Man kan bli rastløs, men man kan også bli veldig fokusert. Det har vært forskjellig for meg. En gang jeg tok speed brukte jeg over en time på fest og satt og queuet sanger på spotify. En annen gang var jeg rastløs slik som du beskriver, men det er som oftest en god rastløshet hvis du skjønner. Jeg blir liksom ekstra spent over hva som kan skje next. Over noe så enkelt som en samtale, en gåtur, en røyk. Det blir litt mer spesielt, på en måte. Jeg er også ganske følsom og engstelig/svingende i humør, men dette opplever jeg sjeldent under påvirkning av stoffet selv. Er verre når det holder på å gå ut av kroppen og effekten er borte, men selv det går over. Jeg synes det er verdt det en gang innimellom her i livet.
2) Jeg har aldri tatt det mer en en kveld/natt av gangen da det er en heftig opplevelse bare det imo så har vanskelig for å forstå det selv bare så det er sagt.
3) Utifra erfaring med venner og bekjente som bruker/har brukt amfetamin så ja, det er ihvertfall ikke stort mindre avhengighetsskapende enn heroin slik jeg har opplevd det. Har blitt mye mer brukt blant folk i min kjent-sirkel også.

Generelt:
1) Nå er det bare en i min familie som vet om mitt rusbruk - og da kun vet at jeg har brukt cannabis. Den reaksjonen gikk greit forsåvidt - det er tross alt et rusmiddel det er lettere å ha et liberalt syn på. At jeg bruker andre rusmidler innimellom ser jeg ikke på som vits i å fortelle når reaksjonen blir verre enn situasjonen er. Jeg har gått på noen smell (mest med alkohol) og ikke alltid vært helt klok i bruken, sånn kan lett skje med rus - lovlig eller ulovlig, men jeg klarer å ta gode pauser og leve livet uten rus også.
Sist endret av dazezone; 15. mai 2018 kl. 20:27. Grunn: skrivefeil