View Single Post
Sitat av Galan Numik Vis innlegg
Hei!

Jeg har levd med noe som er uhelbredbart som jeg har gått til helsesystemet med siden tidlig ungdom.
Jeg har hatt selvmordstanker siden rundt 13 års alderen, men har aldri gjennomført på grunn av smerten det vil skape til familien rundt meg.

Nå har det kommet til et punkt at jeg innser at jeg bare må akseptere at det aldri blir bedre, selv om jeg står på riktig medisinering (Har prøvd det meste som er) og har prøvd alle mulige tiltak som er og prøve for å holde det vedlike.

Så nå har jeg skaffet noe som kan ende det raskt og ordner alle ting som skal ordnes før jeg tar det siste valget.
Dette er et gjennomtenkt valg over mange år og ingen impuls tankegang.
Det er vanskelig å holde ut så flere år, og det kommer til å føles sånn til den dagen jeg dør uansett.

Men jeg vært av og på rus (Dette problemet har vært der lenge før jeg noengang havnet bort idet)
og det har vært det eneste i livet mitt som har fått meg til å føle at livet er verdt og holde ut.

Så mitt spm er:

Er det bedre å ruse seg selv om det skader familie i hverdagen,
eller er det bedre og ta selvmord så de kan komme over det og akseptere det på et punkt i livet?

Ps. Jeg har vært flere år rusfri før jeg har gått av og på gjennom livet med rusfri perioder over flere halvår her og der, så hvis dere nevner rehab eller akutt innleggelse osv så gjør det meg bare forbanna.

Mvh Galan Numik.
Vis hele sitatet...

Håper du leser dette trådstarter, kanskje du vil se tilbake på det om 20 år og tenke at det reddet livet ditt, om det ikke er for sent.

Mitt tips er å vurdere å ta en dose psykedelika, nå har jeg lest mest om spesifikt LSD, som studier har vist at det kan ha en effekt på hjernen som helbreder depresjon/selvmordstanker, at det har en reverserende effekt. Fins mange studier rundt det. Du har ingenting å tape.
Finnes bl.a. studier som viser at det hjelper mot alkoholisme og andre avhengigheter.