View Single Post
Kan ikke lese hele tråden idag, men vil likevel kommentere. Jeg ser poenget med at selvmord kan være «egoistisk», men er ikke helt enig. Det får være opp til hver enkelt og vil man avslutte sitt liv så skal man få lov til det uten den ekstra dårlige samvittigheten for at familien blir lei seg. Det er tross alt ditt liv og du som har det jævlig. Men! Jeg ville mye heller ha et liv i rus enn selvmord ja. Håper virkelig du ikke tar livet ditt!! Her er mine tanker om rusmidler:

Hasj slutter å være givende etterhvert, men bekymringer går bort. Blir kjedelig i lengden, men kan absolutt være en fin måte å slappe av på. Nyte musikk, film, kose seg på nettet osv. En sjelden gang tar jeg meg noen dager hvor jeg røyker hele tiden, og jeg må si at jeg elsker det. Får virkelig fri fra alt og bare sover, røyker, spiser, film, musikk osv. Absolutt noe som bør være i miksen spør du meg.

MDMA er givende, men kan ikke tas ofte. Jeg tror selve det å oppleve ekstrem lykke i noen timer er givende, og noe du kan ta med videre. Ikke minst den følelsen av empati og kjærlighet for andre mennesker, dette kan du ta med videre og prøve å herme litt etter hvordan du var da du var på MDMA. Man kan rett og slett bli veldig positiv og glad i mennesker og livet generelt. Til sist fjerner man alt av det å være sjenert, flau osv, og dette er absolutt noe å ta med seg videre. MDMA er noe jeg unner deg, og noe som bør prøves!

Du kan jo også prøve deg på LSD, oppleve en annen dimensjon, se verden fra en annen vinkel. Kanskje tenke litt over livet, kanskje du finner noe du trives med å gjøre og kanskje du kan bruke den siste tiden du har igjen til å gjøre andre menneskers liv bedre? Dette kan du selvsagt gjøre uten LSD, og LSD er ikke noen mirakelkur som gir deg svar på de store spørsmålene.

Når jeg tenker meg om så er vel ikke poenget at rusen isolert sett kan gjøre livet ditt bedre eller at hverdagen er til å leve med. Det vil uansett gå over etter en viss stund. Men du må finne en mening med livet, gjøre noe du trives med og som du finner meningsfyllt. LSD og MDMA kan hjelpe deg til dette. Når det kommer til piller og opiater er det noe jeg ville prøvd før jeg evt begikk selvmord; mest fordi jeg er nysgjerrig. Tror ikke dette hjelper deg noe særlig, og bare vil gå i en negativ spiral. Men klart hvis du har mye smerter og føler alt er dritt og du har lite igjen, ville jeg heller kjørt på med kraftig smertestillende (opiater) enn å avslutte livet.

Og husk at erfaring din med dette livet er verdifullt! Å reflektere litt over din situasjon og dele litt opplevelser og erfaringer tror jeg ville hatt mye å si for mange. Som nevnt, kanskje du kan bruke resten av livet på å gjøre andres liv bedre?