View Single Post
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Narkotiske stoffer derimot, jeg regner ikke Cannabis som et narkotikium (jeg mener det er en naturmedesin), men la oss nå si at en person sitter å røyker 1-2g alene hjemme for å oppnå en rus. Kan dette bli sett på samme måte som man ser på alene-drankere som alkoholikere? At denne personen er narkoman?
Vis hele sitatet...
Heisann.

Jeg, personlig, vil sidestille en person som sitter og røyker et gram alene og en person som drikker en sixpack alene. Jeg har heller aldri hørt at man er alkoholiker om man drikker seg full alene; mulig miljøet er annerledes der jeg bor.

For å definere om man har et problem eller ikke, vil jeg heller se på når og hvor ofte inntakket av rusmidler skjer. På morgenen? Fire ganger i uka? Da kan man snakke. Merk: Jeg bruker ikke slike definisjoner på andre, da jeg synes det er stygt å sette merkelapper på folk pga deres rusvaner. Kan heller si at jeg er oppmerksom på det i forhold til min egen situasjon med røykinga: hvis jeg røyker en joint på formiddagen, noe som hender, så blir jeg litt betenkt etterpå og tar meg kanskje en pause for å hindre utvkling vaner jeg ikke vil ha, som ville vært uheldig for min egen situasjon.
Sist endret av Spesiellgnom; 28. november 2010 kl. 23:41.