View Single Post
Hei, jeg vil bare ha noen synspunkter, jeg leier i en leilighet i kristiansand. vi betaler 5tusen pr mnd jeg og dama. vi har blitt satt i en vrien sitvasjon med å skylde huseier litt penger. 20k ish. + de mnd som kommer nå. Grunnen til at det har blitt slik er at huseier var litt sein med kontrakt, å vi er "ganske ferske" når det gjelder å bo alene/flytte ut. så vi tenkte ikke noe mer over det. samtidig som skolen jeg går på krever 3tusen mer en hva lånekassen gir meg vær januar. det betyr at det blir mindre vær januar. og om sommeren ble det noe tull.
vi prøver så godt vi kan nå å vi har betalt tilsammen 11,5 k denne mnd for å betale unna noe, noe som huseieren ikke bryr seg om. hun sier at alt skulle være inn på konto i februar. vi sa klart ifra at vi ikke hadde sjanse til å betale det innen februar, men måtte ialfall ha ut mars for å få det fikset. nå så har huseieren tatt nøklene til garasjen, som mopeden til dama står i, å nekter å gi oss den før vi har betalt. så da lurer jeg på er dette normalt? jeg får 6,8k i stipend 6k gikk rett inn til huseier, 800 på mat til 1 mnd. å det mener jeg må være minste krav. neste mnd får jeg hjelp av foresatte, men denne mnd er det vanskelig. noen som har noen ting å si om dette? jeg vet at vi skulle vært mer voksen å lagt unna penger når vi ikke hadde kontrakt. men det er vel sånne ting man lærer av.

trenger bare noen gode ord, om hva jeg kan gjøre, hvordan dere hadde taklet denne sitvasjonen osv.

-ty

Kan også legge til at jeg har prøvd å søke meg jobb på siden av studiene uten hell.