View Single Post
Heisann.

Har gått medier og kommunikasjon, påbygg og tok deretter et ett-årig informatikk-studium. (Var ingen skolegutt, så sluttet grunnet motivasjon.)

Har hatt interessen og nyskjerrigheten siden jeg var veldig ung, og var dermed "datagutten" i gata, for familie, venner, og ble tilogmed tatt ut av timer på ungdomskolen for å assistere it-duden.

En kompis fikk meg inn i en litt voksende bedrift 1 år etter jeg tok årsstudiumet etter informatikken, hvor vi var (og er) såpass få, og er inne i såpass mange "subcategories" innen IT som mulig.

Dette endte med at jeg, både i privat- og bedriftssektor fikk prøve meg i omtrent alt, og har funnet plassen min mot server og nettverk, og nettverkssikkerhet.

Jeg går utifra at du muligens har sittet i AD og drevet med resetting av passord og annet i tiden din.

Mine tips er følgende:
- Finn et punkt du vil fokusere mer på, og forsøk å skaffe de oppgavene.
Grunnen til dèt, er at om du er "uheldig"(heldig?) og havner i en liten bedrift som skal tilby alt, så kan du forvente deg alt fra å sette opp printere og routere for eldre mennesker til å hoppe inn i leveranse av en server til en større bedrift.

Det er da neste punktet kommer inn:
- Lær deg å ikke undervurdere noen av problemene.
De problemene jeg har løst for familie og venner har vært NADA i forhold til alt pisset man kommer borti i "support"arbeid, omså det er hjemme hos folk eller med en bedrift hengende over skuldra di stressans over å få i gang pengemaskinene igjen.

Det er også viktig å bite seg merke i at googling etter løsninger ikke er en fæl ting. Jeg slet mye med dette i starten, ting som "herregud, man må vel kunne slikt, jeg skal da ikke trenge å google?"
Men det er omtrent 70% av jobben for å finne en løsning.

Kan godt komme tilbake med mer tips senere, utdyp muligens hva du ønsker å jobbe med, så kan jeg jo eventuelt dele erfaring der også.

Med andre ord, forvent å kanskje være en "Jack of cards" først, da får du også mulighet til å prøve ut og se ann arbeidsmetodene ved forskjellige situasjoner.
Sist endret av Bruskork1; 3. oktober 2017 kl. 23:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.