View Single Post
Sitat av Amygdala91 Vis innlegg
Poenget mit er ikke å generalisere, men jeg kunne kanskje formulert innlegget mitt annerledes. Poenget mitt er at utsagn som det eksempelet jeg kom med, (i den grove karakteren) har jeg aldri sett blitt skrevet av noen som har en bachelorgrad. Det betyr ikke at det ikke finnes mennesker med bachelorgrad som også har slike holdninger. Jeg sier heller ikke at alle som skriver slike innlegg er folk som ikke har høy utdanning, for unntak vil alltid forekomme. Det kan heller spekuleres i om de som har gått "Livets harde skole" er overrepresentert når det kommer til slike grove ytringer.
Vis hele sitatet...
Kan det det?
Kan det da også diskuteres andre gruppers representasjon?
Somaliere eller pakistanere, er de sånn eller sånn? kan det diskuteres, eller havner vi da i den båsen det er ok å kalle idioter og Hitler?

Nå synes jeg du er litt bombastisk her. Du hevder at det er selvfølgelig den som lever i et område som bærer preg av innvandringen og som kan fortelle oss om konsekvensen.

Vil det si at økonomier eller analytikere bosatt i en bygd med 100% etnisk norske som da regner på økonomiske kostnader av innvandring ikke kan fortelle oss noe om konsekvensen?

Vil det si at en mann som har tatt PhD i innvandring og rus ikke kan fortelle oss noe om konsekvensen?

Selv mener jeg at teori og praksis går hånd i hånd.
Vis hele sitatet...

Jeg mener at økonomer og analytikere bosatt i 100% norske samfunn skal være veldig forsiktige med å uttale seg om de sosiale konsekvensene ved innvandring.
Her kan du se litt på hvor ofte de bommer på det som er deres egentlige fagfelt, selv om de bor i Oslo: https://www.google.no/webhp?sourceid...8#q=ssb+bommet

Her forstår jeg ikke helt hva du mener. Om jeg er et offer? Jeg ser ikke på meg selv som et offer, og skjønner ikke hvordan noen kan se på det selv som et offer for innvandringen.

Poenget med denne debatten var å sette fokus mot de som har gått "Livets harde skole" i forhold til holdninger og meningsdannelse, jf. startinnlegget mitt.
Vis hele sitatet...
Jeg mener at jeg kan lese i dine innlegg at du ikke har kjent innvandringens negative konsekvenser på kroppen, da hadde ordlyden vært ganske annerledes.
Du kan lese litt om en familie som har fått smake dette og tenke litt på at det faktisk er andre motiver bak folks innvandringsmotstand enn ren rasisme som vi nordmenn faktisk har hatt lite av, tradisjonelt sett: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...t-7243372.html