View Single Post
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Beklager at det forrige innlegget mitt var litt spydig. Ble revet med!

Jeg tror at, måtte du støtte Palestina eller Israel, at en vil støtte vedkommende uansett hva som vil skje i fremtiden. Man tar parti med folkegruppen man foretrekker eller med de du selv ser på som ofrene.

En FrP-kompis av meg har blant annet det Israelske flagget hengende i toppen av døra til rommet sitt. Jeg kan aldri se for meg FrP gi et muslimskt folk støtte til noen som helst tid, uansett hvilken smerte de måtte lide. Det er liksom litt U-FrPisk.


Man tar over land i krig, og jeg kan forstå at det skjer (forstår de som tar land). Det jeg ikke forstår er hvordan øyne som ser på dette utenifra kan prøve å rettferdiggjøre det på linje med folk i Israel.
Blir litt som å ta parti med Hitler under 2.verdenskrig, uten å være blant de som har blitt lurt til å tro at dette er riktig.


Jeg synes når det er sagt at Palestina har akkurat den samme rett på frihet som Israel. Om FN virkelig har fordelt landområdene så urettferdig er ikke FN noe bedre enn barne-og kvinnemorderne.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri påstått at innbyggerne i Gaza og Vestbredden ikke har krav/rett på frihet. Jeg mener det beste hadde vært at det fantes to stater i dette landområdet (dette var intensjonen til FN). Det kan kun komme dersom det blir en rettferdig fred for begge parter, en fred der begge parter anerkjenner den andre. (Kan ikke se hvordan dette skal skje, siden Hamas eneste mål er å utslette Israel.)

Området var ikke urettferdig delt fra FN (synes iallefall ikke jeg). Araberne fikk større landområder enn Israel etter denne delingsplanen. De hadde itillegg "fått" den arabiske/"palestinske" staten Transjordan.

Det var araberne som valgte å gå til krig mot Israel, ikke omvendt.

Sitat av Snipes Vis innlegg
Sjamkvarken. Kjære Sjamkvarken. Ser du bor i Alta. Jeg bor i Drammen. Jeg skriver en bok som sier at alle drammensere egentlig kommer fra Alta. Alle drammensere synes det høres lurt ut, selv om jeg skriver i boken min at det er 3000 år siden vi bodde der sist. Så da bestemmer hele Drammen seg for å flytte til Alta. Den norske stat er enige i at her skal drammensere få lov til å bo, de burde til og med få sin egen by rett oppå der Alta ligger nå. Så da tar rett og slett den norske stat og deler opp Alta i flere deler. Men det synes så klart resten av Finnmark ikke er rettferdig i det hele tatt. Det var jo de fra Alta som bodde der?! Hele Finnmark går til krig mot drammensere som bor der nå. Men.. hva skjer?! Drammensere vinner! Og ikke nok med det, dem tar til og med over hele byen, lager gjerder rundt altaværingene sine bydeler, nekter dem ting som medisiner, mat, byggemateriell og andre viktige ting. Nei, kjære altaværinger, dere lever på vår nåde nå.

Stadig vekk angriper Finnmarkingene i sympati med altaværingene, men igjen og igjen slår drammensere tilbake, og vinner stadig mer områder. Til slutt så er altaværingene enten nødt til å flykte til andre steder i Finnmark, eller bo på knøttsmå steder i gamle Alta by. Litt sånn som ghettoene i Warszawa under annen verdenskrig, kanskje? Men hvorfor gjør ikke resten av Norge noe med denne urettferdigheten? Folk skriker ut mot dette overgrepet, men det har liten nytte. For Norges største og mektigste by, Oslo, støtter drammensere ett hundre prosent. Med våpen, teknologi og penger. Så lenge Oslo støtter de nye bosetterne i Alta, så får de stakkars altaværingene ikke gjort noe som helst. De sulter, dør og lever i fattigdom og nød. Men hei, samma det. Det står i en bok at de fra Drammen har like stor rett til å være der som de fra Alta. Så hvordan kan det være feil da?

Hilsen en drammenser som blir i Drammen.

(For de som er usikre: Altaværiger = palestinere, Alta = Palestina, drammensere = jøder, den norske stat = FN, Finnmark = de arabiske statene og Oslo = USA)
Vis hele sitatet...
HAHA! morsomt innlegg, historieløst, men gøy å lese.
Du kan heller komme med en saklig tilbakemelding på det jeg har skrevet hvis du ønsker svar. Var så mye faktafeil/historiefeil i den kommentaren din at jeg ikke er helt sikker på hvor jeg skal starte.