View Single Post
Som sagt før så ville jeg anbefalt og gå til en psykolog.

Ellers kan du jo :
- Flytte til et mindre skummelt sted (Om du sover hos venner etc er du da også husredd?) eller er det bare dette huset her?

- Jeg ser at mange sier kan du ikke bare sove sammen med din kjære, og om det hjelper.
Vel for å si det sånn så tror jeg ikke du skal lære deg opp til å føle deg bare trygg med han tilstede.

- Se morsomme filmer, snakk med folk i tlf etc før du legger deg (Opplev noe som tar over denne frykten).

- Hva med å gå en tur om kvelden med hundene dine, eventuelt aleine i mørket. (Gradvis lengre og lengre) Jo mer du går, jo mer sliten og da lettere for å sove.

- Sex før du har tenkt å legge deg?

- Om det virkelig er så ille, kjøp deg sånne sensor alarmer som gjør at om du f.eks krysser gangen før "rommet" ditt så piper det.

- Igjen gå til psykolog.

- Da jeg var mindre og var husredd (hender av og til jeg faktisk kan bli det, dog veldig sjeldent) var en av grunnene til at jeg ble mer redd at jeg rett og slett hørte mitt eget hjerte dunke, fordi jeg holdt så kjeft. Prøv og bare bitt i det sure eple, ha på musikk eller noe som gjør at du ikke hører disse "lydene" ser disse "tingene".

Nei. Du får ha lykke til.