View Single Post
usertitle import
bleh's Avatar
Hvis du noen gang har røyket marihuana vet du at virkningen er en ganske annen enn av å drikke alhohol. Å slå ned noen eller å stikke ut og kapre et veiskilt til veggpryd er det siste du tenker på. Sammenlignet med en skikkelig fyllekule er det også langt mindre helseskadelig. Du blir ikke sengeliggende med hodepine neste dag, og ingen har noensinne dødd av en overdose marihuana. Til sammenligning dør det mennesker her i landet hver eneste dag av alkoholmisbruk. Jeg vil at både alkohol og cannabis skal være tillatt, men hvis først ett av dem skal være ulovlig synes jeg det er fullstendig latterlig at drita fulle bajaser skal få fly rundt i gatene og lage bråk helt lovlig, mens fredelige marihuanarøykere skal måtte gjemme seg for politiet. Grunnen til at folk flest tror at cannabis er verre enn alkohol, er at det står på myndighetenes svært vilkårlige "narkotikaliste", samt at alkohol er en godt integrert del av den norske folkesjela.
Vis hele sitatet...
Blablabla... seriøst, jeg tar meg selv en blås i ny og ne, så jeg er godt kjent med faktum. Men dette er så zzz å høre på fordi det leder ingen vei, det er bare oppsummering av status egentlig -+ . Jeg stemmer heller for avkriminalisering av all narkotikabruk.