View Single Post
Tenkte faktisk på det samme selv en gang, ble inspirert til å forsøke å få til noe sånnt etter jeg så en youtube film om hvordan man kunne lage en laser tripp waier. Men ble aldri til at jeg forsøkte å sette det sammen da det var litt avansert, man er avhengig av at når sensoren treffes må noe slå om slik at strømmen holder seg gående vidre. Min plan var å få satt inn et komponent som åpnet opp for at strømmen i kretsen kunne gå fritt dersom det ble åpnet for strøm fra photo sensoren selv bare i noen millisekunder. Jeg tenkte den gang å koble opp det slik at når du ble truffet ville en rød lampe på hodet starte å lyse. Men nå i etter tid tenker jeg at det egnt hadde vert fett å koble det opp på en måte som gjorde at den andre fikk beskjed om treffet også via en liten radiosender elns.

Problemet med å ha sensorer kom jeg ikke frem til en løsning på og eneste jeg kom frem til at kunne funke er en sån reflektor man har forran på store lommelykter og montere sensoren inni der og eventuelt ta et ellerannet tynt stoff og trekke over slik at det ikke er så synlig.

Et annet problem du også vil møte på er hvordan du skal ha laserpistolene da det er relativt stusslig å bare ha en laser man kan holde inne konstant. Så dette måtte også ha blitt løst på en eller annen lur måte som gjorde at det ble avfyrt laser skudd istedenfor en konstant stråle.

Kan kanskje komme med mer konkrete detaljer senere, men er på mobil nå..
Sist endret av Manuehl; 29. april 2015 kl. 21:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.