View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av random98688 Vis innlegg
Føler jeg har for lite kunnskap til å uttale meg i frykt for å fremstå som en komplett idiot. Men driver ikke alle med cherrypicking? Er vi ikke alle litt ignorante?
Vis hele sitatet...
I dagleglivet driv alle med det. Men difor er vitenskapen lagt opp slik at ein skal unngå det i størst mogeleg grad. Og Peterson utgir seg jo for å drive med vitskap.

Ingen er immune mot det, men det er triivelt å gjere ein innsats for å unngå det, og det er trivielt å gjere ein vesentleg betre jobb ein Peterson.
Sitat av random98688 Vis innlegg
Det nærmeste vi kommer sannhet er teorier som kan bekreftes gjennom vitenskaplige fakta og forskning. Men Petersons felt er psykologi, noe som gjør det verre.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo ein del som vil hevde at psykologi som heilheit er pseudovitskap, men det går an å ha ei noget meir åpe tilnærming til fagfeltet enn det Peterson har. Som du ser av kommentarartikkelen eg lenka til, har han og ein tvilsom omgang med det som definitivt er hard vitskap og.
Sitat av random98688 Vis innlegg
Skjønner at du mener det er pseudovitenskap. Men er det mulig å finne noen absolutt sannhet i noe vi ikke forstår ennå? For meg virker dette så komplekst at det er umulig å være hundre prosent korrekt i noe som helst. Det blir veldig mye synsing. Jeg vet ikke, mulig jeg bare prater piss. Opplys meg gjerne.
Vis hele sitatet...
Det er sikkert mykje vi ikkje veit, men det vil ikkje sei at vi ikkje veit noko. Det er skilnad på å ta ting fullstendig ut av sin samanheng, og å ikkje kunne fastslå ting med sikkerheit.
Sist endret av meitemark; 15. august 2019 kl. 13:41.