View Single Post
For 1 år og 3 måneder siden valgte jeg å ikke lese nyheter lenger. Grunnen for dette er fordi jeg brukte ALT for mye tid på nyheter ved hver anledning jeg hadde. Første jeg gjorde når jeg sto opp var å sette på CNN, BBC, TV 2 Nyhetskanalen, samtidig som jeg leste meg gjennom VG, Dagbladet og ymse andre nettsteder.

Grunn nr 2 var spirituelt. Når man setter av så mye tid til all dritt som skjer i verden, så gjør det noe med psyken. Man har alltid hvis om/dersom tankene flytende i bakhodet og går i en slags shit-can-happen-anytime state of mind. Det er ikke sunt å fokusere for mye på nyheter, å valget var å la være.

Nå, over 1 år uten nyheter, sitter jeg her og lurer på om jeg har gjort det riktige valget eller ikke. For Jeg vet ingenting av hva som har skjedd i den perioden. Ingenting. Nada. Jeg er uvitende om det er en krig på gang, hva de politiske partiene står for/fokuserer på, men samtidig så vet jeg heller ikke hva bloggerene/ Kardashians nyeste stunt er.

Har jeg blitt lykkeligere? Vet ikke. Jeg er generelt sett i bedre humør enn før. Har det bedre på jobb og alt det der.

Men, det er ganske mange situasjoner hvor jeg ikke kan bidra lenger. Før var jeg oppdatert og kunne diskutere hva som skjer der ute, i den store verden, for det hadde jeg tross alt fått med meg. Mens nå må folk være forsiktige rundt meg og takk Gud for gode venner, så respekterer de det.

Nå har jeg gått i 2 måneder og lurt på om valget er rett. Har jeg "knekt en kode" fordi jeg har eliminert en kilde til frykt? Eller har jeg "dummet" meg ned og burde begynne å oppdatere meg igjen?

Hva tenker dere med-freaks?


P.s. er dette i feil kategori, så flytt den gjerne dit den hører hjemme

Kan legge til at jeg også slettet Facebook for 1 år siden. Det er jeg utrolig glad for og har ingen anger over. Så jeg får heller ingen oppdatering på nyheter der lenger
Sist endret av ronniba; 7. februar 2019 kl. 13:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.