View Single Post
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Tøffetom, det høres ut som at problemet er at legene har for lav terskel når det gjelder å skrive ut SSRI'er, noe jeg kan være enig i. Men ikke SSRIer i seg selv, som ja har bivirkninger, men som også hjelper mange mennesker som har alvorlige depresjons- og angstrelaterte diagnoser. Du blir litt bastant i dette innlegget, og får det til å høres ut som at alle som får SSRIer i bunn og grunn er sytekopper(Ja, jeg ser du tok et lite forbehold der, men...). Ja, de finnes, men de fleste får god hjelp av SSRIer og hos de fleste veier de positive effektene mer enn bivirkningene. Hvis ikke vil de vel ikke fortsette å ta dem?

Dessuten tror jeg omgangskretsen din ikke bare er lite representativ for hele befolkningen, men også for psykiatriske pasienter forøvrig. Man blir jo i alle fall ikke frisk av SSRIer når man i tilegg ruser seg, noe som jeg ut i fra dine til tider gode innlegg nesten bare må anta at de gjorde.

Ellers har du en del gode poenger, om enn noe krasst formulert.
Vis hele sitatet...
Kan si meg helt enig i at det var på plass med litt nyanser

Eneste jeg vil fortsette å stå på her er det at folk tenderer mot å legitimere/rettferdiggjøre inntak av medisiner, særlig når dem selv har er sterkt ønske om å bli bedre. Dette kan hele homeopat-industrien skrive under på. Uansett ikke et faktum som forandrer noe her, selvføglelig er det ikke så svart/hvitt som jeg uttrykte

Er bare av den oppfatning at det er litt for stor velvilje til medisinering blandt folk flest. Enda du har helt rett i det du sier mener jeg det er på sin plass med litt spissformulerte innvendinger mot folkemedisineringen.

Har selv medisinert meg selv i årevis, narkoman tror jeg det kalles, og kun den siste tiden har jeg gått vekk fra illusjonen om at det og det narkotikumet var godt for meg på den og den måten.. Siden dette er snakk om rusmidler som gir en direkte og akutt belønning ved inntak blir selvsagt persepsjonen av effekten langt mer farget, poenget er bare at psykologiske mekanismer i underbevisstheten ikke må neglisjeres når en vurderer subjektive uttalelser rundt medisiner.

De er til stedet. Alltid.
Sist endret av Tøffetom; 5. september 2015 kl. 08:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.