View Single Post
De 3 siste stedene jeg har bodd i, har vi fått oppgradert gratis fibernett, mistenker det var utelukkende på grunn av konkurrerende leverandører som har planlagt utbygging i området.

Samtlige av disse har jeg bedt om oppgradering til fiber rett etter innflyttingen, hvilket har blitt møtt med ca 0 interesse fra leverandøren.

Eneste inntrykket jeg har er at leverandører gir totalt f i forbrukeren, men frykten om konkurranse motiverer dem sterkt.

Apropos konkurranse:
Har selv opplevd en direkte motbydelig svertekampanje fra canal digital da viken fibernett (nå Altibox?) skulle sette opp stamnett i gaten vår. Viken sendte naturligvis samtidig sine selgere rundt fra dør til dør for å selge fiber. Canal digital svarte med å levere brev i postkassen der dem oppriktig påstod at det var totalt unødvendig med fiber helt inn på husveggen, fordi dem hadde tross alt fiber mellom sentralene sine, og at kobber fra sentral til husvegg ikke hadde noe tap av betydning. Samtlige av naboer og jeg som gikk for installasjon fant deretter ut at det var en svært merkelig påstand, da viken leverte 100/100 linje dønn stabilt, men CD var nærmere slik OP beskriver der faktisk hastighet ikke var i nærheten av det dem påstod dem kunne levere. Forkastelig.