View Single Post
Vet om et par som har løst dette i samarbeid med leverandør av fiber, dog usikker på hvilken leverandør som fikset biffen. Det ene tilfellet måtte hustanden betale kostnaden for graving selv, det ble relativt dyrt. De to andre fikk fiber via luftstrekk. Er en stund siden dette men om jeg husker rett så la de fiber langs lyktestolper.

Om du har hjemmekontor og kan argumentere om behov for fiber i forbindelse med jobb så tar kanskje sjefen hele eller deler av regningen?

Astronomisk dyrt? Iirc så var det rundt 50 K for han som måtte dekke graving og strekk selv, pga lang kabelgate og lapping av asfalt etc. Luftstrekk langt billigere under 15-20 k. Men jeg vet ikke om det er noen som engang gjør luftstrekk nå om dagen på fiber?

Såvidt jeg vet er det bestemt nå at Telenor må slippe andre aktører inn på sitt fibernett nå. Det betyr at det kan være andre ISP'er som tenker det kan være god reklame å faktisk bidra til å løse dette for deg nå. Kanskje kan dere få til en deal på pris slik at du slipper å stå for all kostnad med graving og strekk selv? Noe slikt vil jo brått få omtale i ymse publikasjoner som kan være god reklame for de mindre ISP'ene?
Sist endret av _abc_; 14. april 2020 kl. 15:59.