View Single Post
Hei!
I det siste har jeg og familien min begynt å bruke mer nett og vi opplever ofte at det lugger i nettet.

Nå betaler vi for 20mbit/s gjennom kopperkablene, men siden huset vårt ligger på slutten av linjen får vi bare ca. 16 i nedlasting og 0,9 i opplasting.

Derfor bestemte vi oss for å sjekke om vi kunne oppgradere, men til ingen nytte. På Telenors nettsider står det at vi ikke kan få oppgradert fra å få nett gjennom kopperkabler til fiber selvom vi vet at nabohuset har full tilgang til opp til 500mbit/s via fiber.

Vi flyttet til dette huset etter at Telenor hadde vært her og spurt folk om de ville ha fiber så vi synes at det er veldig rart at vi ikke kan bytte når det ikke var vi som tok valget om å ikke grave.

Vi har også dobbelsjekket at det er Telenor som leverer fiber til nabolaget. Vi har vært i kontakt med Telenor i mange måneder både via chat og telefon, men det eneste svaret vi får er at vi ikke kan få fiber til oss, men det visste vi helt selv.

Det er helt usannsynlig at en annen leverandør fra et annet selskap kommer å setter opp en egen fiberboks bare til oss så vi synes det er frustrerende at Telenor ikke lar oss få fiber.

Jeg lurte bare på om det er en noe som sier at vi har krav på fiber siden naboen har full tilgang.

Takk for all hjelp!