View Single Post
Sitat av havhe00 Vis innlegg
Synes at Norge har gått alt for lagt når det gjelder dette viruset.

Personlig er jeg ikke redd for å dø av viruset, og kommer aldri til å bli det.

Selvfølgelig er det noen som kommer til å dø av dette, hovedsaklig gamle folk som kunne levd 2-3 år ekstra.

Men ikke misforstå meg her, jeg ønsker selvfølgelig IKKE at noen skal dø av viruset. Men det er faktisk flere tusen som dør av vanlig influensa årlig, dette er realiteten!

Med tanke på konsekvensene av å stenge hele samfunnet mener jeg at det hadde vært mye bedre å bare la viruset gå sin gang og bli ferdig med det.

Det som virkelig bekymrer meg personlig nå er om jeg i det hele tatt kan jobbe i sommer nå. Dette er jeg helt avhengig av for å kunne klare meg økonomisk når jeg skal begynne å studere til høsten.

Dette var bare mine bekymringer. Hva kommer til å skje med Norge da? Vil tro at mange bedrifter kommer til å gå konkurs, og staten Norge kommer til å tape mye penger.

Ville bare få frem den andre siden av denne saken.
Vis hele sitatet...
Uten å være noen ekspert på området så vil jeg tro det er en meget dårlig idé.

Se for deg en bøtte med ett hull i seg som er plassert ca halvveis av bøttens høyde opp. I denne bøtten renner det vann konstant, men det renner ikke så fort at bøtta blir full fordi hullet i bøtta tømmer vannet fortere enn det rekker og komme inn i bøtta.

Men plutselig økes vannet som renner inn i bøtta med 10 ganger så mye, da rekker vannet i bøtta og renne ut av hullet fortere enn vannet kommer inn så bøtta blir overfylt og det fosser vann over kanten av bøtta.

I dette "scenarioet" er bøtta sykehusene og leger/sykepleiere, vannet som renner inn er syke personer (både med og uten COVID-19) og hullet i bøtta der vannet renner ut er da antall personer som blir friske og forlater sykehuset.

Det er det som vil skje om vi bare lar det gå sin gang ukontrollert, og da er det ikke "bare" de eldre som vil dø, men kanskje du om du er så uheldig at du er i en bilulykke på vei til jobb, hvorfor? Fordi det ikke er ledig plass på sykehusene, ingen ledige leger/sykepleiere/kirurger osv. Med andre ord ville vi fått utrolig mange flere dødsfall av covid-19, og flere dødsfall som ikke var pga covid-19.
Sist endret av hvagjordo; 19. mars 2020 kl. 03:02.