View Single Post
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av 0xFF Vis innlegg
(...)Jeg må si at jeg har reagert veldig på diskusjonsformen til de som er i mot denne politikken som føres av nåværende regjering. Dem fremstår som en gruppe barn uten noen sakelige argumenter, jeg havnet i midten av en slik diskusjon for en uke siden og det tok 1 minutter før «mot-siden» dro fram rasist kortet. Jeg har også pratet med flere som forteller at dem ikke mer tør å fortelle deres mening, da dem blir med engang hengt ut.

Jeg leste i sted om en mann som hadde sendt trusler til statssekretær, og han beklaget seg på facebook, og det virket som så å si alle støttet hans handlinger. med kommentarer som «Dette er ingenting å tenke på». Og vi har sett disse som har stått utfor Lishaugs kontor og hylt.

Som sagt så er jeg ikke veldig politisk engasjert, og de gangene jeg har engasjert meg i politikk så har det vært data-relaterte saker. Men jeg har begynt å stusse på hva som har skjedd med norsk politikk, da jeg ikke kan huske en slik sak fra tidligere, som har splittet det norske folk så sterkt (Mulig dem som er eldre enn meg har opplevd dette før).

Jeg ønsker å høre hva dere tenker om dette, er dette voksne folk som oppfører seg som barn med billige hersketeknikker, eller er det jeg som har fått feil inntrykk av dette og at det er dem som støtter denne politikken som er ekstreme?
Vis hele sitatet...
Jeg har inntrykk av at de som roper høyest er de som blir hørt. Selv er jeg med i en del grupper som "Fedrelandet er viktigst", da jeg ønsket å finne andre likesinnede. Jeg kommer til å melde meg ut av gruppen. Når venstresiden bruker uttrykket brungrums føler jeg ofte det er på sin plass, da kommentarene i denne gruppen er lite gjennomtenkte og for det meste går på personangrep av typen "💥💥", "skulle vært skutt", osv.

Når du sier at den ene gruppen fremstår som barn vil jeg si at dette endrer seg veldig etter hvilket medium du bruker, og Facebook er virkelig bunnslamet. Jeg vil anbefale Twitter, til tross for få tegn.

Document.no er en god kilde for diskusjon om innvandringspolitikk, men å utelukkende henge der bør du ikke da du lager deg et ekkokammer. Akkurat som algoritmene på Facebook gjør for deg etterhvert.

Når det gjelder "hva som i det siste har skjedd i norsk politikk" vil jeg kalle det en polarisering. Folk leser ikke lenger "nyhetene". De leser nyhetene de selv vil.

Mainstream media blir av alternative nyhetskilder beskyldt for å være partiske, og for å ta mindre hensyn til sin rolle som god presse, fordi de som regel vinkler saker i favør til sitt narrativ.

Undertegnede har selv opplevd dette et par ganger i forbindelse med Osnes/Eliassen-saken, Haldenlærer/"overgrep"-saken og fyllinga-på-Ørnes-saken, men dette er bare anekdotiske bevis.

Uansett har det seg i hvert fall slik at en rekke mennesker har sett seg lei av fremstillingene og tilbyr nå alternative nyhetskilder. Disse ser ofte ut som blogger og kaller seg ting som ektenyheter. Ofte har de akkurat samme saker som NRK, men fyller inn detaljer som MSM (mainstream media) ikke skriver, som utseende eller andre identitetsmarkører.

Man kan se på det som en slags borgervernsgruppe som går imot et politi som kun favoriserer festbråk-anmeldelser og henlegger voldtektssaker...