View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg
Hvilken: "The Hepatitis Bathtub and Other Stories" av NOFX med Jeff Alulis.

En knallbra bok som jeg trygt kan anbefale til alle interesserte.
Vis hele sitatet...
Kult, skal huske den neste gang jeg har en bestillingsrunde
------------------------------------------------------------------------

Hvilken: Med Himmelen Under Oss av Anja H. Hagelund

Hva: Boken handler om en Erika, en jente som sliter med tvangslidelser og psyken generelt. Hun blir tvangsinnlagt og boken følger oppholdet på hjemmet gjennom en 8måneders periode, og litt av livet etterpå.

Hvorfor: Møtte faktisk forfatteren under/etter et freaktreff som tok litt av. Klarte å overbevise henne til å gi meg tittelen på boken sin, og har husket på den siden. Endte opp med å kjøpe den litt på impuls en dag jeg kjedet meg på jobb.

Hvordan: Veldig kul bok. Tema er dystert som F, men det er allikevel morsom lesing. Satt på toget og smålo for meg selv ved flere anledninger og slukte boken i en setting.
Jeg skal ikke gjette på hvor selvbiografisk den er, men at enkelte episoder og tanker er svært virkelighetsnære tror jeg man kan ta utgangspunkt i.
Det slo meg også hvor lik jeg er en av karakterene, Ole, og hvor irriterende jeg kan ha vært for både nåveærende og tidligere bekjentskaper; det var noe skremmende :P

Kan anbefale denne til alle som liker Elling, Doppler, psykologi generelt og lettleste bøker. Terningkast 5 fra min side, en totalt upartisk rating er kanskje rundt 7,5/10