View Single Post
Jeg anbefaler dere å ta en titt på "We Love Cigarettes" En dokumentar som tar for seg de fleste aspektene rundt røyking, så vel som nikotinbruk. Noen snakket om at man slapper bedre av når man snuser, det er bevist feil. Hvorfor er grundig forklart i dokumentaren.

En annen ting som faktisk skremte meg litt var det faktum at nikotin trekker sammen blodårene, som i første omgang fører til økt puls (hvem bryr seg, så lenge man ikke har hjerteproblemer) MEN, det fører også til tapt blod- og oksygentilførsel til hjernen og musklene, noe som er bevist fører til dårligere konsentrasjon og dårligere kondisjon og restaurering.

For meg personlig hadde snusslutten også sammenheng med at jeg ser på det som en uting å være avhengig av den boksen hele tiden. Man skal være herre over egen kropp, det er en liten prinsippsak for min del akkurat det. Ikke gå rundt å være ubevisste konsumere av en industri like skitten som narkotikaindustrien, men den eneste forskjellen at det er lovlig. Det er tross alt snakk om å tjene penger på andre menneskers svakheter, noe jeg er prinsippielt i mot.

Lykke til med snusslutt alle sammen, og se den dokumentaren!