View Single Post
Du er under rusbehandling på tvang. Jeg visste ikke at en kunne tvinge folk inn i rusbehandling. Merkelig med tanke på uendelige ventelister. Uansett så ville jeg forhørt meg om hvor det er de ser bedringspotensiale i deg. I tillegg til hva du eventuelt kan gjøre for å møte de forventningene (som enda ikke er spesifisert?) de har til deg og ditt opphold.

Det er også viktig å understreke at når du er i behandling så er det for din person og din livskvalitet, dermed skal de også forvente og legge til rette for dine krav. I Norge kalles dette brukermedvirkning, dette er en lovfestet rettighet som grunner i prinsippet om at pasienten/brukeren av en tjeneste i helsesektoren skal ha innflytelse på beslutningsprosesser og utforming av tjenestetilbudet. Denne rettigheten omtales med begrepet ''Pakkeforløp'' i flere forgreninger av helsesektoren.

Sitat av enkel Vis innlegg
Det å være psykotisk forårsaker ikke noen lidelse.
Vis hele sitatet...
Helt riktig, men en psykose er ett fremtredende symptom på en allerede tilstedeværende sykdom/lidelse. En ubehandlet psykose øker selvmordsatferd. En kan vel velge selv om det er noe en 'lider' av stort sett, jeg lener meg mot ja.
Sist endret av Jokke; 21. november 2020 kl. 06:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.