View Single Post
Sitat av Jeg er komisk Vis innlegg
"Så tøft å vise fingeren til jødegassere som gjør jobben sin slik at Hitler blir fornøyd."

Politimenn som ikke klarer å tenke for seg selv nå vil heller ikke gjøre det når en diktator kommer til makta.
Vis hele sitatet...
Makan til idioti.

Det er forskjell på Norge i dag og det tredje riket.

Jeg har særs lite til overs for folk som skal provosere unødig. Om du har uniform eller ikke.

Å sammenligne norsk up med de som gasset jøder er en fornærmelse mot både politiet og holocaust overlevende.

Det tredje riket var bygd på hat, og man kan vel ikke si at den norske stat er det.

Skal ikke stikke under en stol at det finnes dårlige politifolk akkurat som det finnes dårlige mennesker ellers i samfunnet.

Men det å unødig provosere politiet ved å være tøff i trynet kommer du ikke langt med.

Samfunnet i dag er bygd opp slik at staten har voldsmonopol for å forsvare befolkningen, forsvaret er en side og kanskje den mest brutal.

Politiet har ansvaret for vår daglige velferd, denne er regulert gjennom ett sett av lover, som igjen er gitt av Stortinget, som igjen er valgt for fire år av gangen gjennom valg som enhver borger av landet over 18år kan stemme på.

Du kan starte et parti eller bli med i ett å jobbe for å endre lovene. I ett demokrati så kan ikke alle være enige, men lovene vi har i dag er de fleste enige i.

Jeg er selv uenig i en del, hatt mine konfrontasjoner med politi, politikere og andre. Men jeg prøver å respekt for de fleste meninger så lenge de er seriøse og viser meg det samme.

Ressursbruken var vel det som startet det her, og kan jo være enig i at det hadde vært bedre og bare notere nummer på bil også ta en telefon etterpå istedenfor å la en potensiell drapsmann rase forbi.

Men det handler samtidig om å vise respekt for de som beskytter vår daglige velferd.
Og min erfaring er at man kommer langt med og vøre avbalansert og rolig i prat med politiet enn å gi dem en unnskyldning for å utøve sitt mandat.

Edt innlegget ble vist fjernet, men ber om at mitt får stå.
Sist endret av tearz83; 27. oktober 2018 kl. 16:18.