Tråd: Bevis for Gud
View Single Post
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
mentalmelt: Ah, skjønner nå. Forstod ikke helt hva du ville fram til med innlegget ditt. Kan bidra med argumentet ditt forresten. På TED.com har de en fantastisk video hvor de viser naturens design av bein. Vi har har slitt utrolig lenge med å få robotter til å bevege seg i naturen ved hjelp av å emulere pattedyrenes beindesign. Problemet er bare at pattedyrene har veldig mye intelligens til å styre beina sine. Insekter har bein de kan bruke med nesten ingen intelligens i det hele tatt:
http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/195
Utrolig interessant.

Det er fascinerende hvordan intelligente, fantastiske systemer kan utvikle seg fra de tilsynelatende enkle reglene som styrer universe vårt. Jeg er nesten fristet til å si, kun ut fra det, at det må finnes noe intelligent som har skapt eller som er grunnlaget til universet. Men jeg har like stor tro på at universet vårt er bare et av mange univers med mange forskjellige fysiske lover, og at den eneste grunnen til at vi finner systemer som er nesten like intelligente og fascinerende som vi er, er fordi det er naturlig når vi er en av de mest fascinerende skapningene vi vet om. Og den eneste grunnen til at vi er her, er fordi vi kan. Det er kynisk, men for meg virker det som en minst like naturlig forklaring.