Tråd: Bevis for Gud
View Single Post
Svaret på det du spør om er dessverre kort og skuffende kjedelig.

Det virker som om du tror på det faktiske og hva du kan berøre, så det er relativt enkelt å forklare at grunnen til at 'Gud' eksisterer er at folk tror det. Folk tror at Gud finnes fordi mange har behov for å ha noe mer enn bare det man ser på jorda. Noe som kan trøste, styrke og være på lag med deg.

Sannheten er jo, som kjent at jorden ble laget av fysiske kompilasjoner, kjemiske og biologiske sammensetninger og masse tid. Det er vitenskapelig bevist at mennesket ikke bare poppet opp plutselig, slik som det står i bibelen. Ett motsigende argument er nok for min del, men de kommer gjerne i horder. Logiske brister i hopetall og kriger i enda større forekomster bare styrker min tro på at det vi kaller kristendommen, islam, jødedom og mange attpåtell ikke er virkelig.

Det religiøs tro er godt for, derimot er deler av de kristne type verdier som har skapt lovverket vårt og som har sørget for etisk adferd i mange år. Jeg er vitenskapelig 100% sikker på at ingen gud finnes, men forstår derfor at folk ønsker (og blir manipulert til) å tro.

Lenge leve grunnverdier som står skrevet i bibler, koraner og Donald. Måtte ekstremistene og feiltolkere av religiøse tidsskrifter dø slik at de selv slapp å sørge for døden til de ikke-troende.