View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Klometiazol Vis innlegg
Hei. Jeg har hatt kronisk insomni i nesten 15 år og forsøkt absolutt alt av legemidler som kan gi meg søvn. Så å si til ingen nytte.

Men i vår så foreslo legen min Heminevrin og det har virkelig reddet meg.

Jeg opplevde ingen bivirkninger utenom litt svie i nesen 30 minutter etter inntak.

Jeg har heller ikke blitt avhengig på noe slags vis.
Ikke noe sug.
Tror ikke Heminevrin er mye brukt til unge personer egentlig.
Jeg er 31.
Vis hele sitatet...

Jeg føler for at man må ha med litt av teksten til felleskatalogen her:
Forsiktighet må utvises ved forskrivning til avhengighetsdisponerte personer eller til de som en av erfaring vet kan øke dosen på eget initiativ, ettersom klometiazol kan føre til psykologisk og/eller fysisk avhengighet. Etter lengre bruk av høye doser, er det rapportert om fysisk avhengighet med abstinenssymptomer som f.eks. kramper, tremor og organisk psykose. Rapportene er hovedsakelig knyttet til ukritisk forskriving til alkoholikere utenfor institusjon. Klometiazol bør ikke gis til pasienter som fortsatt drikker eller misbruker alkohol. Alkohol kombinert med klometiazol kan føre til dødelig respirasjonsdepresjon selv ved korttidsbruk, spesielt hos alkoholikere med cirrhose.
Vis hele sitatet...
Så: Det er dokumentert avhengighetspotensiale med fysiske abstinenssymptomer. Man bør holde seg unna alkohol om man går fast på Heminevrin (Klometiazoldisylat/Klometazol) da den kombinerte effekten kan i værste fall være dødelig: Respirasjonssvikt.

Jeg sier ikke at TS ikke skal prøve det, men at det er viktig å få med alle fakta, og at det er opp til legen å ta denne avgjørelsen om han kan gå på dette medikamentet.