View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er forbanna nå.

Har slitt med søvnproblemer i mange år, helt siden barndommen, og har prøvd så og si alt av "sovemedisin". Det vil si medisiner som har som bivirkning å gjøre deg trøtt, men som ikke er ment til akkurat dette formålet. Jeg gikk flere år på seroquel, som jeg la på meg mange titalls kilo av. Kiloene gikk heller ikke av etter jeg sluttet på den. Ellers har jeg prøvd truxal, remeron, vallergan, sarotex og noen andre jeg ikke husker navnet på. Alt har gitt meg vektøkning og bivirkninger som på sikt har gjort ting verre for meg. Det er litt poengløst om søvnen endelig er bra, men alt annet går til helvete. Jeg jobber med psyken for å bli bedre og en del av det er også å bedre søvnen, går i terapi.

For en del måneder siden fikk jeg utskrevet Imovane av en vikarlege. Han var en eldre mann med mye forståelse for søvnproblematikken min, og sa at Imovane var noe jeg kunne ha i bakhånd som en trygghet. Det kunne kanskje gjøre det lettere for meg å falle til ro. Det har fungert som bare det! Jeg tracker søvnen min, og i løpet av de siste 6 ukene, og av 42 netter har jeg tatt Imovane 19 ganger. De nettene jeg ikke tok Imovane sov jeg forholdsvis greit, unntaket er noen få netter hvor jeg ikke fikk til å sove i det hele tatt på grunn av mye psykisk belastning. De nettene jeg tar Imovane får jeg alltid sove godt. Ingen bivirkninger og jeg føler meg helt bra.

Nå har vikarlegen slutta og den nye fastlegen min er en nyutdannet, ung mann som NEKTER å gi meg Imovane igjen. Han henviste meg til en artikkel for søvnproblemer hos NHI.

Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Han vikarlegen har kjempe lang venteliste på et annet legekontor. Jeg er rådvill og er tom for Imovane. De siste nettene har jeg sovet bare 2-3 timer. Hva gjør jeg nå? Jeg har ingen historikk med rusmisbruk for øvrig.