View Single Post
Trådstarter
22
Sitat av AnaMorph0s|s Vis innlegg
Vil anbefale deg å oppsøke en dyktig kognitiv terapeut. I mellomtiden kan du sjekke ut denne podcast-episoden av en av pionerene innen kognitiv terapi, David Burns:

https://feelinggood.com/tag/death-anxiety/

Den er veldig kort, men går raskt over enkelte metoder for å deale med dødsangst. Hele podcastserien anbefales om du sliter med angst og ikke vet noe om kognitiv terapi.
Vis hele sitatet...
Takk skal sjekke ut podcasten, og lese meg opp på kognitiv terapi

Ty for tips

Sitat av beefnpotato Vis innlegg
døden er en lettelse. livet er bare en kjedelig fasade der det handler om å jobbe til du blir gammel.
du synes døden kan bli ille? hva med når du blir gammel og ikke klarer å ta vare på deg selv og må lide deg gjennom mange år med sykdom og smerte? kanskje det er det beste alternativet for deg da.
Vis hele sitatet...
Faktisk synes jeg ikke livet er så ille, selv om jeg sliter med angst og depersonalisering. Livet blir liksom hva du gjør til det, om du velger den A4 ferdige tråkket stien så blir det sikkert ille, men jeg har gått "off the grid" og tatt en heeeeeelt annen vei.

Men det er sagt at jeg IKKE skal bli 90 år gammel å ligge på gamlehjem med Alzheimer og alt det andre gamle mennesker sliter med. Før den tid tenker jeg og sette me på en fjelltopp, og se utover havet en herlig sommerdag, ta 20mg xanor, 20mg rivotril så skyte en stor dose heroin, overdosere og daue uten noen som helst angst (aldri testa heroin før).

Nå er jeg ikke suicidal i det hele tatt altså, tenker å gjøre det når det er like før man blir "gamlehjem alder"