View Single Post
Sitat av Exonize Vis innlegg
Hei, solgte TV'en min i helgen via FINN.no og driver nå å fyller ut et skjema for oppsigelse hos NRK. Ser at de ønsker info om hvem TV'en ble solgt til men dette har jeg ikke, og om jeg hadde hatt den informasjonen hadde jeg heller ikke gitt den til NRK.

Han som kjøpte den snakket kun engelsk og sa TV'en var til sin far. Var ikke interessert i navn da han betalte kontant

Så kan jeg bare skrive at den ble solgt via FINN? "Dersom mottakerutstyret ikke er overdatt til andre trenger du kun å fylle ut feltet "Andre grunner for oppsigelse""

EDIT: Kanskje skrive at jeg ga den videre til mine foreldre? De betaler allerede for lisens.
Vis hele sitatet...
Hvorfor lyve? For all del, gjør som du lyster, men det er jo ingen vits.
Du solgte fjernsysnapparatet og har ikke lenger noen TV. Du har ikke navnet på fyren du solgte det til. Dersom nettskjemaet krever at du fyller inn noe i det feltet, så skriv "Ukjent person" eller noe slikt. Case closed.

I utgangspunktet har du en plikt til å informere NRK om hvem du solgte apparatet til, men det er det jo ingen som gjør, og du var heller ikke klar over det da du solgte den. De har ingen reelle sanksjonsmuligheter å bruke mot deg.