View Single Post
Hva syntes du om gambling i gaming, er det bare meg som syntes nok er nok. Og er det kanskje på tide, å få staten til å gjøre noe med dette? Og kanskje fjerne gambling fra spill? Nå tenker jeg hovedsaklig på spill med lootboxes o.l

Håper på å starte en liten diskusjon om dette, da jeg syntes det er på tide og få fjernet disse gambling tilbudene fra spill, der mange er under 18 år, og kjenner dette er noe som har irritert meg over lengre da det alltid kommer nye skandaler, og folk som prøver å utnytte noe, som allerede er rimelig shady business fra før av.

Heldigvis er noen land på rett sti, og land som Belgia har gjort noe med dette og fått fjernet, muligheten til å bruke ekte penger ifh til lootboxes i spill som CS:GO, Overwatch og NBA2k. Belgia stilte også samme kravene til EA spesifikt FIFA, men de nektet på anklagene om at det er en form for gambling i spillene dems. Så Belgia åpnet en etterforsknings sak mot dem for rundt en måned siden, der Finland meldte seg på noen dager senere. Og man får bare håpe på at det blir en ordentlig rettsak ut av dette, og andre land følger på.