View Single Post
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Vi får håpe det går bra. Først og fremst for kidza og det som jobber med de. Det virker som om mange av de som jobber med
dette, spesielt i b.hager er bekymra for både egen og andres sikkerhet.
Personlig syns jeg kanskje vi rusher dette litt, selv om jeg skjønner at kostnaden ved å stenge alt begynner å kvele oss litt.

Men dette att "men da trenger man ikke stenge alle skoler i hele landet hver gang" som du nevner *pi, ville ikke det også bli en
nærmest ulevelig situasjon for næringslivet? Ihvertfall på små steder. Hvor plutselig ALLE på 2 trinn må være hjemme igjen og halve
arbeidsstokken forsvinner fordi de må være hjemme i karantene med barna sine?
Vis hele sitatet...

Det er vel ikke først og fremst for kidza vel? Barn som gruppe ser ut til å tåle slike virus rimelig greit. Og veldig få blir alvorlig syke. De barna som er i risikogrupper eller som har foreldre i risikogrupper som diabetikere, eller med nedsatt immunforsvar etc. bør nok holdes hjemme en stund til uansett hva alle andre gjør.

Det store problemet blir vel at smittebærende barn uten symptomer går på skolen eller i barnehagen og smitter lærere, og ander barn som igjen sprer smitten videre i hjemmet sitt og da går smitten raskere videre. Feks blir far smittet og smitter kanskje flere på sin arbeidsplass. Og de igjen blir gående som smittebærere i flere dager før de får symptomer og smitter andre, som igjen smitter....akkurat det vi har unngått nå under dugnaden.

Mulig jeg bare ser svart på dette, men vi vet jo at smitten spres veldig raskt og vi vet hvor alvorlige konsekvensene kan bli, spesielt om kapasiteten til helsevesenet overskrides.

Jeg kjenner litt på at jeg føler regjeringen gir litt for raskt etter for press fra deler av næringslivet om at vi må åpne opp igjen raskest mulig. Så jeg frykter dette skjer for raskt.
Sist endret av _abc_; 13. april 2020 kl. 21:38.