View Single Post
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
For min del vil jeg gjerne at du skal poste link til gruppen din! Den "liker" jeg gjerne.

Pedofili er et sårt tema for mange. Det er flere på forumet her som har sagt at media har gjort pedofili til en uting. Dette er feil i mine øyne, for media har bare satt pedofile som overgriper i dårlig lys. I så fall ville jeg gjerne sett en link der media setter en pedofil ikke-overgriper i dårlig lys.

Dette er som jeg nevnte et veldig sårt tema. For min del kunne jeg godtatt at vennen min er pedofil så lenge han ikke skader/krenker et annet menneske. Men i motsetning til homofili ville jeg sett på dette som et problem, siden de du er forelsket i (barn) er verken utviklet psykisk eller fysisk. Det er barn som burde skånes fra voksenlivet. Barn burde ikke få muligheten til å velge å ha sex eller ikke, siden de ikke er oppegående nok eller ser konsekvensene. Hadde jeg hatt en venn som var pedofil hadde jeg umiddelbart søkt hjelp for denne personen. Ser man svart/hvitt på det så er det en legning, ja, men jeg personlig så anser jeg det mer som en lidelse. Man har ikke mulighet til å ha et forhold med et barn, og tanken burde derfor forkastes. Det kan oppstå problemer hvis man er pedofil. Jeg dømmer ingen, men jeg kan forstå at tanken kan være fristende; ha sex med et barn som kanskje ikke forstår konsekvensene, som ikke kan beskytte seg, og kanskje til og med nyter det.

Barn er så uskyldige og totalt blottet for ondskap som er i samfunnet, så å overgripe seg på et barn ville vært latterlig enkelt og til dels fristende for visse personer som er pedofile. Derfor trenger de umiddelbar hjelp. Gi meg gjerne linken Danielle. Lykke til videre. Snakk med vennene dine om det, og prøv å legg fra deg tanken, selvom det er vanskelig, for jeg kan se for meg at det er vanskelig å leve som pedofil, og ikke minst umulig å tilfredsstille seg.
Vis hele sitatet...
Hei!

Gruppen heter Gi pedofile et hjelpeapparat.

Media har all skyld for at pedofile ikke-overgripere lider. Og de har også skylda for mange overgrep som begås. Grunnen til det er at media kaller overgrep for pedofili. Derfor tror alle at overgripere er pedofile. Men de er stort sett hetrofile. I tillegg tror da folk at pedofile er onde mennesker, som er en fare for samfunnet.

Jeg kunne gitt deg 1000 eksempler på dette, men jeg har ikke tid nå til det. Jeg har ikke kommet så langt enda, men vil etterhvert kontakte alle journalister i VG, Dagbladet, og andre store medier om dette, for å rett og slett lære de om pedofili, og om farene ved at media driver slik vranglære.

Du skriver at du vile søkt hjelp for din pedofile venn. Tanken er veldig god! Men det finnes ikke hjelp i Norge for pedofile. Derfor har jeg laget den facebook-gruppen.

Ellers er jeg enig i alt det du skriver om barn og sex Takk for dine fine ord også!

Sitat av ynkey Vis innlegg
Men hva om han ikke tenker på å voldta barn, men heller på et forhold med de, som det er gått inn på tidligere er det en forskjell på sadistisk pedofili og "romantisk" pedofili hvis jeg kan bruke det (selv om det så klart ikke er bra om en 30-åring er sammen med en 10-åring). Om han har tanker om å voldta barn er det selvfølgelig en annen sak, men som Danielle har sagt tenker h*n på et forhold med barn ikke en voldtekt.
Vis hele sitatet...
Jeg fantaserer jo om sex med barn også, det er jo en naturlig del av legningen. Men hvordan definerer du/dere voldtekt?

Jeg fantaserer aldri om at jeg tvinger barnet, men at det er helt frivillig, og ønsket av barnet selv. Jeg vet at det ikke fungerer sånn i virkeligheten, men det er sånn jeg fantaserer.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Problemet er at media konsekvent bruker ordene pedofil og pedofilidømt om mennesker som har brutt straffelovens paragraf 195 og 196. Ja, de er antageligvis pedofile, men det er jo ikke det de er dømt for i det hele tatt. Hvis vi skulle begynne å omtale homofile overgripere som "homodømte", så ville nok det ha vekket en del reaksjoner vil jeg tro.
Vis hele sitatet...

Absolutt riktig tenkt! Men jeg må likevel påpeke en ting: De fleste barneovergripere er IKKE pedofile, men hetrofile med psykiske forstyrrelser.

Så derfor er det ENDA verre at media automatisk diagnoserer overgriperne som pedofile, fordi det går utover oss som ikke forgriper oss.

Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Pedofili er jo en sykdom, ikke noe man vil selv. Akkurat som homofili, så er jo delvis ikke personen sitt skyld, men fortsatt synes jeg det er forferdelig det de gjør.
Vis hele sitatet...

"det de gjør" - hva tenker du på? Hva er det jeg gjør som er forferdelig?