View Single Post
Takk for tips. Det hakker fortsatt med alt utstyr frakoblet switchen bortsett fra Q22.
Vis hele sitatet...
Når bildet hakket med alt koblet vekk fra switchen utenom Q22 og FMG kan det være noe feil i config av switch. Er storm control eller port isolation aktivert på noen av switch portene i UniFi. Det bør isåfall deaktiveres. Ellers vet jeg ikke, men hvis det nå fungerer med IPTV inn på eth1 på edgerouter og bildet ikke hakker er jo det vel og bra da

Sitat av cregeland Vis innlegg
Angående igmp-proxy config; hva skjer når jeg setter alt-subnet til 0.0.0.0/0 på upstream? Vil ikke det sende all igmp trafikk til eth1 (IPTV uplink)? Kan det få uheldige følger for andre tjenester/klienter eller er det kun Q22 som benytter seg av igmp proxy? Dette kan jeg lite om så setter stor pris på kunnskapen dere bidrar med her
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet vil IGMP proxy sørge for at multicast trafikk blir videresendt fra upstream til downstream, men kun til de enhetene som ber om det, altså kun til Q22. Kan sjekke at multicast trafikk blir mottatt med følgende kommando på edgerouter:

show ip multicast mfc
show ip multicast interfaces