View Single Post
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Hvis du betaler for reklame hos Google, dukker du opp øverst i søkeresultatene. Problemet er bare at resultatet blir presentert inni en gul boks med andre sponsede resultater.

Nå har ikke jeg statistikk på hvor ofte brukere trykker på slike annonser, men jeg vet med meg selv at jeg ekstremt sjelden trykker på dem, jeg velger stort sett det første resultatet under denne boksen. I tillegg vil ikke disse annonsene vises til brukere med AdBlock aktivert. Både SEO og Adwords koster penger, så man må jo selvfølgelig gjøre en avveining om hva som er gir mest valuta for pengene. Stormen kan sikkert utdype.

Når det er sagt, så kan du med utgangspunkt i denne tråden gjøre en rekke grep selv, uten at det koster deg en krone.
Vis hele sitatet...
Du tenker på den lille boksen på høyre side? Kan aldri huske å ha trykket på den i mitt liv, samtidig som jeg har AdBlock for å slippe å se det. Du besvarte de spørsmålene jeg lurte på. Viste bare at konsulenten ikke visste hva han snakket om.

I vårt prosjekt har SEO alltid vært veien å gå etter vi leste denne tråden i Januar. Vil du anse Adwords som bortkastede penger? Sliter med å finne noe statistikk på hvor mange som faktisk trykker på de. Slik jeg tenker vil de fleste med litt fartstid på Google vite at Adwords generelt er noe man ikke trykker på.

Hvis noen forøvrig kan linke til statistikk når det kommer til hvor mange prosent som faktisk trykker på Adwords ville det vært kjempeflott!
Sist endret av Wolflord; 28. august 2013 kl. 14:16.