View Single Post
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Har du brukt filter for å fjerne synlig lys eller har du fått satt inn en form for filter i kameraet som sperrer for synlig lys?
Bruker du objektiv som er beregnet spesielt for formålet (uten noen form for coating/filter som sperrer for UV/IR-lys)?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg også har fått bygget om et kamera (fjernet UV/IR-filteret i kamera), men som ikke produserer noe i nærheten av samme resultat som du har fått, selv ikke med IR-pass filter (filter som settes på objektivet og sperrer for synlig lys og UV-lys) påmontert.
Vis hele sitatet...
Jeg har kjøpt det ferdig ombygd på Ebay. Det er visst montert et IR-pass filter på 730 nm inni kameraet. Jeg prøvde med et separat IRpass filter i dag, var ingen effekt. Så mitt kamera viser kun IR. Dvs svarthvitt i praksis. Det er et kompaktkamera, det fastmonterte objektivet er 6,6-21,6mm f/3,0-5,8. Er mulig jeg oppdaterer til et systemkamera senere hvis jeg fortsatt er interessert. Dette er iallefall mye enklere enn å bruke IR-film som jeg gjorde tidligere.