View Single Post
Sitat av simchris Vis innlegg
Ok, la meg forstå deg riktig. Du mener at alle som lar være å offentliggjøre at de eksempelvis stemmer FRP tar en offerrolle? Finnes det nyanser i virkelighetsbildet ditt, eller tenker du virkelig så firkantet?
Vis hele sitatet...
Nei, man tar ikke offerrollen ved å ikke fortelle hva man stemmer. Man tar offerrollen ved å sutre over at det er umulig å mene noe politisk ukorrekt når disse meningene vitterlig florerer i hvert fuckings kommentarfelt som finnes. SÅ fordømt umulig er det tydeligvis ikke.

Sitat av simchris Vis innlegg
VG trykket ikke tegningene, dagen det skjedde så snakket vi om dette på jobben, og jeg var ganske oppmerksom på å se etter om mediene faktisk gjorde det. DB gjorde det, men det gikk kun noen timer før de valgte å bytte det ut.
Vis hele sitatet...
http://www.dn.no/etterBors/2015/01/0...bdos-tegninger

Sitat av simchris Vis innlegg
Riktig, var det slik før halve Norge ble politisk korrekte? Nei, det var det ikke. Det som er greia med politisk korrekthet er at det er ikke de politisk korrekte meningene som er problemet, det illusjonen om at meningen faktisk er korrekt. Politisk korrekthet har nesten blitt som en religion, folk som verken har reflektert over eller engasjert seg i politikk har blodseriøse bastante politisk korrekte meninger, fordi dette nesten er indoktrinert som det moralsk korrekte. Politisk korrekthet er latskap, man slipper å engasjere seg fordi man allerede har den "rette" meningen. Hva skjer om en ureflektert person med politisk korrekte meninger kaster seg ut i en debatt? De har jo ikke reflektert nok over det aktuelle temaet til å faktisk diskutere sak, så hva gjør de? Jo, de forsøpler hele debatten fordi de så er de så villledet av sitt eget selvrettferd og moralske selvbilde at er hundre prosent sikre på at deres mening er den rette.
Vis hele sitatet...
Når du sier "riktig", mener du da at jeg har rett i at det er rasistiske, homofobe og misogyne kommentarer som ødelegger kommentarfeltene? Er det pk-erne sin feil, da eller?

Indoktrinerte og ureflekterte personer er alltid irriterende, og de finnes i alle leire. Det finnes f eks mange som mener at 99%av alle voldtekter er begått av innvandrere, og at asylsøkere får 30.000 kr i mnd i lommepenger. I deres miljø er dette sannheten, eller pk om du vil, og ingen gidder å sjekke. Hvis noen kommer med andre tall så bekrefter de bare at de er hjernevasket av sosialistpropaganda, og hvis noen kritiserer dem er det et bevis på hvordan samfunnet prøver å kneble og trakassere dem.

Sitat av simchris Vis innlegg
Ja, og hva vil du si er grunnen til at dette forekommer?
Vis hele sitatet...
Jeg benekter jo ikke at det finnes politisk korrekthet og at det er negativt. Jeg benekter at politisk korrekthet er det som hovedsaklig forsøpler nettdebatter, og at de politisk ukorrekte er en spesielt trakassert samfunnsgruppe, i den grad at det hindrer meningene deres i å komme frem. Tvert imot klarer de å få en nettdebatt om et omtrent hvilket som helst tema til å handle om innvandring, feminisme, sosialisme, eller lignende manifestasjoner av antikrist. Når de blir imøtegått er det ekstra stas, for da får de føle seg trakassert og kneblet igjen, noe som indirekte betyr at de har rett.

Sitat av simchris Vis innlegg
Vanskelig å ytre seg? Nei. Vanskelig å få en fruktbar dialog/debatt? Nesten umulig. Om folk ikke hadde gått med illusjonen om at de allerede har "svaret" og faktisk hadde tatt seg bryet med å reflektere over temaene man tok opp, det hadde vært ganske ålreit? Synd politisk korrekthet står i veien.
Vis hele sitatet...
Det er lenge siden jeg ga opp fruktbar debatt i et kommentarfelt eller på fb, og det er mer enn politisk korrekthet som sørger for det. Et artig eksempel fra Facebook nå nylig (skulle ha postet et screenshot, men det ville ødelagt anonymiteten min her inne): Første kommentar handlet om et eller annet invandringskritisk ræl, etterfulgt av "nå blir jeg sikkert kalt rasist". Deretter fulgte en rekke saklige motsvar som gjorde det pinlig tydelig at trådstarter ikke hadde peiling. I løpet av de ca 50 kommentarene som fulgte vendte trådstarter og hennes meningsfeller stadig tilbake til at "dere mener vel sikkert at jeg er rasist nå!". Tross iherdig fisking, var det ingen av de ca 50 kommentarene som kalte noen rasist. Likevel endte diskusjonen sånn: "Jeg gir opp, går jo faen ikke an å være kritisk til noe uten å bli stemplet som rasist!!!!!!!!!!!". Så kunne hun gå til sengs, full av rettferdig harme og med martyrrollen intakt. Og det uten å ha kommet med ett argument som støttet hennes eget innlegg. Det var rett og slett fascinerende.

Sitat av simchris Vis innlegg
Enig, men det er ikke lettere å ytre seg mot de politisk korrekte, som ikke engang trenger å vite hvorfor de selv mener hva de mener, deres eneste mål er å "ta" alle som har "ukorrekte" meninger.
Vis hele sitatet...
Er det ikke lettere? Mener du at folk som sier at de stemmer frp også pleier å bli truet med drap og voldtekt? Eller mener du at det å bli konfrontert med ureflekterte og ubegrunnede pk-meninger er ca like ille?

Mener folk som stemmer frp virkelig at de blir mobbet og trakassert til taushet? Partiet deres sitter i regjering, folkens. Demokratisk krise avblåst.
Sist endret av entropi; 26. juni 2016 kl. 01:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.