View Single Post
Sitat av entropi Vis innlegg
Sitat av simchris Vis innlegg
Politisk korrekte meninger kan ikke bestrides eller diskuteres uten at man utsettes for folkets vrede i form av stigmatisering, netthets og mobbing på sosiale medier. Dette fører til at folk ikke tørr å ytre sine synspunkter i enkelte saker i frykt for å bli utsatt for "de på den moralske høygrunn" sitt vrede.
Vis hele sitatet...
Å bli fornærmet og påstå seg mobbet, stigmatisert og hetset hver gang noen er kritisk til dine holdninger og livssyn, er nøyaktig det du beskylder dine meningsmotstandere for. Dropp offerrollen hvis du vil bli tatt seriøst i en debatt.
Vis hele sitatet...
Vel, om du leser igjennom det du siterer så vil du kanskje se at jeg snakker generelt om politisk korrekthet, så å påstå at jeg setter meg selv i offerrollen viser bare at du svarer på refleks.

Sitat av entropi Vis innlegg
I hvilken verden er det pk å massakrere folk for deres ytringer? I helvete for en sammenlikning.
Vis hele sitatet...
Hæ? Tror du virkelig jeg mente at politisk korrekthet var grunnen til massakren i Frankrike, eller har du lest feil? La meg utbrodere, grunnen til massakren i Frankrike var at Charlie Hebdo hadde trykket tegneserie med profeten Muhammad, ekstreme islamister følte behov for å hevne dette. Når dette angrepet skjedde så lot de fleste mediene være å trykke Charlie Hebdo tegningene i frykt for å fornærme muslimer, det er nemlig politisk ukorrekt å snakke negativt om Islam. Mediene burde ha trykket disse tegningene både for å slå et slag for ytringsfriheten, og for å vise solidaritet med Charlie Hebdo.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Sitat av simchris Vis innlegg
For noe tull. PK er mer enn et irritasjonsmoment, og har totalt ødelagt debattklimaet på flere emner.
Vis hele sitatet...
Virkelig? Eksempel?
Vis hele sitatet...
Du har kanskje ikke lagt merke til at nyhetsmediene har gitt opp å ha kommentarfelt? Kommentarfeltene ble nemlig dumpet ned med oppkast og personangrep, samtlige av artiklene befant seg innenfor PK-befengte temaer som innvandring, idealer, seksuell orientering, dyrevern og religion.
Eller hva med universiteter og skoler som nekter foredragsholdere med "ukorrekte meninger" å holde foredrag på skolen? Det er ikke akkurat innbydende til at man skal forsøke å forstå hverandre.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Sitat av simchris Vis innlegg
Politisk korrekte meninger kan ikke bestrides eller diskuteres uten at man utsettes for folkets vrede i form av stigmatisering, netthets og mobbing på sosiale medier.
Vis hele sitatet...
Pisspreik.
Det går mer på hvordan du sier det enn hva du sier. Videre, at du møter motstand er ikke det samme som at blir kneblet. Videre, at dette i det hele tatt er et tema kan jo utelukkende skyldes at noen mener å observere det. Vel, hvis fenomenet observeres, så må jo noen ha ytret disse politisk ukorrekte meningene offentlig?
Vis hele sitatet...
Prøv å si at du stemmer FRP på facebook, deretter kan du forsøke å opprettholde en saklig diskusjon uten å bli utsatt for personangrep. Lykke til!

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Med andre ord: det du observerer betyr ikke det du tror det betyr, og hadde det betydd det, så hadde det fortsatt ikke hatt noe med saken å gjøre. Det er nesten imponerende.
Vis hele sitatet...
Så for å oppsummere; Ikke la det du faktisk observerer påvirke meningen din?

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Sitat av simchris Vis innlegg
Dette fører til at folk ikke tørr å ytre sine synspunkter i enkelte saker i frykt for å bli utsatt for "de på den moralske høygrunn" sitt vrede.
Vis hele sitatet...
Men du må da se selvmotsigelsene her? Hvis du oppfører deg som et rasshøl (som Trump) så risikerer du å skremme folk vekk fra debattdeltakelse. Det mener du er greit på grunn av ytringsfrihet. OK. Men når noen bruker ytringsfriheten sin til å fortelle verden hvor tåpelig dette er, da er de plutselig en pk-mafia som knebler debatten? Og nå er det altså et problem...
Vis hele sitatet...
Nå tillegger du meg meninger, selv om jeg er negativ til politisk korrekthet, så er det absolutt ikke synonymt med å forsvare andre rasshøl.Jeg mener at om man spyr ut dritt, så kan man ikke forvente noe bedre tilbake.
La meg ta et eksempel, da det var snakk om antall flyktninger vi skulle ta inn fra Syria, så var det ei bekjent på facebook som hadde skrevet noe sånt som "Herregud så mange rasister vi har i Norge, vi burde ha tatt inn 100.000, skjerp dere!!!". Da var det en stakkars sjel som stakk hodet inn i vepsebolet, han luftet noen av sine kritiske synspunkter på en ydmyk og fornuft måte. Tror du han fikk svar på noen av synspunktene? Nei. Tror du det var 50 kommentarer med folk som bare kom med personangrep av varierende sort? Ja.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Sitat av simchris Vis innlegg
Politisk korrekthet ødelegger demokratiet, selv ytringsfriheten er i fare grunnet PK (les: Charlie Hebdo).
Vis hele sitatet...
What the actual fuck?
Å bli skutt legger helt klart en demper på debatten. Å kalle en spade for en spade og en rasist for en rasist gjør ikke det.
Vis hele sitatet...
What the actual fuck right back, aner ikke hva du prøver å svare på her.

Anbefaler dere faktisk å se South Park sesongen hvor de går på politisk korrekthet, sesong 19.