View Single Post
Etter min erfaring gir røyking av crack en mye hurtigere virkning, og gir en enda mer kraftig rus. Denne rusen avtar allerede etter rundt ti minutter, dog. Jeg skal ikke lyve, det var svært behagelig. However, det er ingen hemmelighet at Kokain faktisk er svært avhengighetsskapende. Og faren er størst når man røyker crack eller setter kokain intravenøst. Avhengigheten utvikler seg raskt, og for å dempe de ubehagelige bivirkningene tyr mange gjerne til opiater, benzodiazepiner og alkohol. Noe som gir risiko for blandingsmisbruk og avhengighet til flere rusmidler. De fysiske komplikasjonene som kan oppstå ved bruk er også svært alvorlige. Dødsfall kan forekomme allerede etter kort tids bruk ved overdreven misbruk. Årsaken er da gjerne epileptisk anfall eller hjertestans. For min del tenkte jeg at "nei, dette her var for godt", rett og slett. Men på ingen måte verdt å sette ting på spill for. Jeg røyket aldri crack igjen. Kokainen går kun gjennom slimhinnene her i gården, og da gjerne med relativt lange mellomrom.