View Single Post
Sitat av Stratops Vis innlegg
De redder privateide finansselskaper fordi konsekvensene for økonomien av å ikke redde disse enorme selskapene er mye større enn at noen må bo i en campingvogn en stund. .
Vis hele sitatet...
Abseloutt ikke. Og redde ett privat eid selskaper som tjener sine penger på ett samfund med god økonomi når det ikke eksisterer lenger er jo helt bak mål. Nå er det jo så vidt en sjel i USA som har råd til og bruke disse finans firmane lenger, noe som tilsier at de vill gå like raskt konkurs igjen. Det er jo rett og slett idioti hvis man tenker litt

Sitat av Stratops Vis innlegg
At en eller annen politimann kanskje ikke vurderer situasjonen helt korrekt når han er omringet av rasende demonstranter syns jeg er et altfor tynt grunnlag å basere en konspirasjonsteori på om at styresmaktene ønsker å holde dem nede med vold. .
Vis hele sitatet...
Hvor ser du at jeg kommer med en konspirasjon om at styringsmaktene vill holde de nede med vold? Må du slutte å vende om ord så det passer deg.
Jeg påpekte at okkupantene og demonstrantene har gjort det rolig til nå
Men gjentatte ganger er det politiet som har vært først ute med aggresiv handling. Men det hele har relativt foregått rolig.

Sitat av Stratops Vis innlegg
Jeg skrev ikke at demonstrasjonen var ulovlig.
"Hvis de ender opp med å ty til vold, noe jeg antar at individer i gruppene allerede har gjort ettersom politiet har slått ned på dem, er det ikke en lovlig demonstrasjon."
Kunne fått frem klarere poenget mitt, som var at voldsbruk i demonstrasjoner ikke er legitimt, uansett hvor frustrert du er. At noen bruker vold i demonstrasjonen gjør ikke hele demonstrasjonen ulovlig, men demonstrer man med vold demonstrerer man ulovlig. Da er det helt ålreit for politiet å gripe inn å arrestere urokråkene. Fredelige demonstranter bør ønske slik innblanding av politiet velkommen, ettersom det fører til at de kan fortsette deres egen lovlige demonstrasjon. .
Vis hele sitatet...
Det er ingen som har brukt vold i demonstranten så vidt jeg har fått med meg, og jeg har vært ganske så aktiv på og føle med det som foregår.
Men så kan jeg jo spørre deg, hvor henter du informasjonen din fra? Har du noen kilder? Eller trekker du bare konklusjoner fra ingenting?
Vær så snill og sett deg inn i det som foregår før du blåser ut irrelevante kommentarer fra ingeting. Jeg skjønner innlegget ditt godt men det har ingenting med okkupasjon Wall Street saken og gjøre så det er ett veldig dårlig ekspempel

Sitat av Stratops Vis innlegg
20 000 demonstranter er ikke en ubetydelig demonstrasjon, men det er ikke snakk om en demonstrasjon utenfor det normale. Det er vanligere å demonstrere i USA enn i Norge, og det bor mer enn dobbelt så mange i New York som i hele Norge. Befolkningstettheten i New York er mange hundre ganger så stor som i Norge.

Bare så du får satt det her inn i perspektiv; i Oslo samla det seg 40 000 mennesker etter Hermansen-drapet. Dette er eksepsjonelt. Dette er så stort at verdenspressen skriver om det. Det var 7% av alle som bodde i Oslo. 20 000 mennesker i New York utgjør under en promille av de som bor i New York.
.
Vis hele sitatet...
Nå er det over 50 000.
Klarer du ikke å se forskjellen på en gruppe mennesker som stiller opp for en støtte sak og en gruppe mennesker som okkuperer en stor del av sentrum i New york og der etter demonstrerer mot myndighetene og finans gigantene? Og dette har foregått i over 2 uker nå.
Mener du at det må være en viss % andel av befolkningen for at det skal være bra nok for media? Ta den en bolle
Det at de har tatt over Wall Street + saken de protesterer mot er mere enn nok til og ha media dekning i hele værden

Sitat av Stratops Vis innlegg
Hvis du setter deg selv i demonstrantenes posisjon skjønner du nok hvor frustrerte de er. De markedsførte seg i starten som en gruppe som får styresmaktene til å skjelve, slik som demonstrantene i Egypt under den Arabiske Våren. Nå viser det seg at oppmøtet bare er en brøkdel av det de hadde forventet, og at ingen egentlig tar dem seriøst i det hele tatt. Naturligvis prøver de å piske opp stemninga ved å skylde på alle andre.
Vis hele sitatet...
Det er nok veldig frustrerende, og i denne situasjonen så tror jeg nok ikke at styringsmaktene skjelver litt engang. Hele denne demonstrasjonen må nok foregå rolig, med tanke på antall politi som er der for og passe på.
NYPD fikk en donasjon på 4.6 Millioner dollar av ett Wall Street finans firma bare dager før masse arrestasjonen tok plass. Dette er den største donasjonen NYPD noen gang har motatt. Så politiet har nok av ressurser til og passe på det som foregår

Hvem er et som ikke tar demonstrantene serriøst? Det er jo bare deg og de som velger og ikke tilegne seg sin egen informasjon, men heller leve i sin egen fantasi bobble om at vi lever i en perfekt verden.
Nå er det advokater, børsmeglere, doktorer, psykologer og folk fra alle yrker som er i ground zero og viser sin støtte i saken.
Det er flere kjendisser som har vist sin støtte og ikke minst 2012 President kanidat Ron Paul og Ben Emery
Okkupasjons saken har forsåvidt inspirert flere andre land til og starte opp og gjøre det samme. Finans gigantene styrer ikke kun USA...
Sist endret av Sigurd4u; 4. oktober 2011 kl. 10:48.