View Single Post
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Og en ting til.

Hvordan kan du si at det er stjålet programvare, når du ikke fjerner originalen? Du tar en kopi, mao du har kopiert en programvare.
Vis hele sitatet...
Å stjele betyr ikke å fjerne originalen, det betyr å ikke betale for noe som utgiver krever penger for....


Sitat av slashdot Vis innlegg
Det møter ikkje mitt argument på nokon som helst måte. Microsoft har ikkje eit direkte tap om du 'stjel' MS office. Opel har eit direkte tap om du stel ein bil frå dei.

Tvert imot kan MS tjene på det, om du istadenfor hadde brukt Openoffice, fordi piratkopier av MS Office er med på å befeste posisjonen Office har, som filformat, og som det brukarane kjenner.

Så å likestille tjuveri og kopiering blir for enkelt.
Vis hele sitatet...
Selvsagt vil det at folk bruker MS Office befeste MS Office sin posisjon i markedet. Selvsagt er det tyveri å tuske det til seg gratis når det koster penger, uansett om det er "promotering"

Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Så om en venn av meg har "Ole Ivars" CDen og jeg brenner den, så har jeg STJELT en cd?

Nei, da har du nok en annen oppfatning av ordet stjele enn det jeg har, gitt.

Hvis du sniker deg inn på en konsert, har du STJELT en bilett da?

Nei.
Vis hele sitatet...
Nei, du har ikke stjålet en CD om du brenner den, du har stjålet MUSIKKEN, som Ole Ivars ønsker å selge deg, men som du istedet kopierer fra din venn. Les Ole Ivars får ikke penger for musikken sin, men de befester seg i markedet.

Bruskork, kan du vennligst forklare hva DU mener med å stjele? for vi har visst helt forskjellige syn på det.