View Single Post
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Alle dere som snakker så heftig høyt om at det å stjele programvare IKKE er så ille:

Disse argumentene er svært underholdene, men holder ikke:

- alle andre gjør det (slik snakker barn for å unngå ansvar)
- det er en menneskrett (LOL) å stjele programvare
- de som lager programmene taper ikke på det/lider ingen nød......(logisk brist)
- jeg har ikke råd så jeg MÅ stjele det (klipp deg å få jobb)
- det finnes VÆRRE ting enn å stjele programvare så derfor gjør det ikke noe at jeg gjør det (idiotisk argument)


Nå virker det faktisk som endel freaks faktisk KJØPER programvare etc, noe som er gledelig, positivt og voksent. Mye barnslig argumentasjon her må jeg si, ville stått mer respekt av det hele om folk ikke "finner på" argumenter som skal gjøre det så "greitt og lovlig" og stjele.
Vis hele sitatet...
I den digitale verden så er det umulig å ungå kopiering. Det har mer med hvordan du møter det. Lag et bedre alternativ og gjør det mer lukurativt å betale for noe enn å laste det ned. På den måten er piratkopiering sundt. Det tvinger utviklere til å tenke på nye måter å gjøre det bedre og lettere for oss å få materialet deres tilgjengelig, til en pris. Ja det er mye negativt med kopiering av ting, men det kan ikke ungåes. Det er også noen positive ting.

Sitat av etse Vis innlegg
At de ikke lider noen nød gjør ikke handlingen moralsk riktig. Fortsatt er det galt.

Er det plutselig greit å stjele en bil av Bill gates siden han ikke lider noen nød av å kjøpe en ny?
Vis hele sitatet...
Det er heller ikke moralsk riktig å ha tingene laget av unger i Asia er det det? Piratkopiering av et OS til 800 kroner (som er for dyrt anyway) kan ikke samenlignes med å stjele en bil til 1 000 000. men skjønner hva du mener, og jeg mener ikke det er moralsk riktig å piratkopiere
Sist endret av iSatan; 26. januar 2013 kl. 18:09.