View Single Post
Tja svømming er vel veldig bra treningsform nærsagt uansett hvordan en svømmer? Det er jo myke bevegelser i vannet og en bruker jo "masse muskler" også på bryst og ryggsvømming. Den der siste "fiskesvømmingen"/butterfly kan jeg ikke så har aldri forsøkt den men den er sikkert bra den også. Svømming er jo trening med lav belastning på ledd. Også gir det jo god kondisjon og styrker hjertet og lunger. Svømming må være noe av den beste treningsformen jeg kan tenke med som en all-round-trening. Man kan variere svømme-stil, og for de som ønsker å få opp O2 opptaket så er det sikkert mulig å svømme noe liknende som den 4x4 mange bruker på tredemølle eller når de er ute å løper slik at en kjører flere "drag" der en nærmer seg makspuls også roer litt ned før en svømmer så raskt at en nærmer seg makspuls.

Rent estetisk så er kanskje svømmekroppen noe av bedre, men vil også tro at rent bruksmessig så er også en svømmekropp en kropp som vil virke bra i svært mange forskjellige settinger og som vil vare og fungere godt i lang lang tid. Uten belastningsskader som en ofte ser i andre treningsformer.

Padlet endel kajakk tidligere og av erfaring kan jeg virkelig anbefale padling. Veldig fin treningsform, digg å få padlet seg turer i elver og i fjorder. Får vært mye ute i frisk luft og får samtidig bra trening også for ben, rygg og mage. Ja overkropp generelt.
Sist endret av _abc_; 27. mars 2020 kl. 23:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.