View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Ayahuasca og fordampet DMT sies å være to meget forskjellige opplevelser. I mitt hode handler ayahuasca (selv om jeg aldri har prøvd det) om introspeksjon og helbredelse, mens DMT breakthrough handler om alt annet enn deg og til og med vår verden, man havner rett og slett i en annen verden og observerer de snodigste hendelser.

En dyktig sjaman og hans beskyttelser blir å fungere kun hvis du tror på det selv. En sjaman er tross alt bare en annen fyr som har trippa en del, det gir meg ikke mye trygghet for å si det sånn.

Panikkanfall for 2 år siden vil ikke være et hinder vil jeg påstå, har personlig fått 3 heftige panikkanfall under mine sopp og DMT sessions for ca ett års tid tilbake. Dem skyldtes en overstresset sinn i forbindelse med studier og studentlivet. Trodde oppriktig at jeg skulle dø av hjertefeil første gangen.

Det som hjalp var å ta en pause fra psykedelika, få på plass stressmestringsstrategier, og finn seg noe bedre å gjøre enn en studie jeg egentlig ikke bryr meg om. Nå, ett år senere, kan jeg fint ta meg en tur i ny og ne uten problemer. Det er ofte ikke selve weeden eller sopp f.eks som er den virkelige årsaken til panikkanfallet, men disse stoffene kan fungere som triggere som utløser all spenningen inni deg på en gang og skaper panikk.

Tidligere psykotiske symptomer, som anon nevner overfor, passer ikke sammen med psykedelika, men det har du ikke nevnt at du noen ganger har hatt. Panikkanfall og psykoser er ikke beslektet på noen som helst måte.
Vis hele sitatet...
Det har du rett i, 5-meo Dmt man røyker, og NN Dmt man lager ayshuasca av og drikker er to forskjellige opplevelser. Det er derfor jeg sier jeg heller anbefaler ayshuasca, og ikke en tripp man tar for moroskyld med kompiser for å se merkelige ting.

En sjaman er ikke en som har trippa mye selv. En sjaman er en som har gått i spirituell lære i mange mange år, og som har lært seg å jobbe med devaer, naturånder, naturelementer og menneskesinnet. Jeg snakker om en ordentlig sjaman med røtter og oppvekst i Peru, som evnene i sitt DNA og lært kunnskapen fra sine forfedre og de fra sine forfedre og de fra sine igjen. En som er en ekte disippel og kanal for de hellige kreftene som finnes, og har fått kallet fra han var lite barn til å være en guide for å gi andre mennesker spiritual breakthrough. Snakker ikke om en fjott fra norge eller Tyskland som har trippa så mye selv at han innbiller seg at han er Messias og sjaman pga tidligere psykoser, og som føler han er i stand til å navigere andre fordi han har trippa selv og kaller seg sjaman fordi han røyker hooga hver dag og vil tjene penger på tripping så han kan trippe mer selv og som tror han har sannheten fordi han har trippa så hardt at han så aliens.