View Single Post
Hei,
Jeg har nå betalt hele summen, og sendt en henvendelse til politiet. Må leve veldig frugalt de neste to måndene men absolutt verdt det med tanke på at jeg nå fortsatt har en god fremtid, eller i hvert fall en fremtid jeg ønsker og som nå har en mulighet til å gå i oppfyllelse.

Angrer på at jeg ikke betalte bøtene tidligere, har hatt så mye i privatlivet som rett og slett har gjort meg ekstremt deprimert, og det eneste lyset jeg ser i enden av tunellen er oppnådd master og å jobbe innad det jeg alltid har ønsket meg siden jeg gikk i 5. klasse, soning eller bøtetjeneste og vandel hadde ført til at dette ikke hadde vært mulig.

Tror nesten livskvaliteten min vil være lavere de kommende to måndene enn hvis jeg f.eks måtte sonet eller gjort bøttjeneste, men samtidig så rebounder den om to måneder istedenfor å skape en fremtidig nedgang i livskvalitet, så på den måte har jeg fått konsekvenser for hva jeg har gjort, og jeg råder ingen å kjøre uten førerkort uansett hvor dyktig du er eller tror du er, var rett og slett i en ekstremt depressiv fase når jeg gjorde dette, har aldri gjort noe annet kriminelt, verken før eller siden.

Politimannen som fikk skikk på meg sa dette her og det husker jeg veldig godt "Du virker som en alt for oppegående fyr til å holde på slik, når du nå kun mangler oppkjøring og ikke har noe vandel så tenker jeg at det beste for både deg og oss er at du kjører opp" omtrent noe slikt, det å være streng men å vise omsorg også går en lang vei altså, og jeg har ikke rørt bilen siden, og det skal jeg ikke før jeg kjører opp og det går i boks.

Mvh,
Skippern

Sitat av Dough Vis innlegg
Hei

Du har tydeligvis ikke betalt bøtene dine. Ei heller har du inngått og overholdt noen betalingsordning med Statens Innkrevingssentral, da må du i fengsel. Tror ikke det er så mye mer å forhandle om når du har strekt strikken såpass langt over flere år. Det virker ikke sånn ut i fra den korrespondansen du har fått. Du kan selvfølgelig snakke med de men jeg vil tro det eneste alternativet er å bare betale så er nok saken ute av verden. Ville bare betalt og sendt kvittering til politiet med saksnummer etc.




Da må du jo lese hva det står men du bør jo bare betale HELE beløpet på det SISTE gjeldende kravet fra politiet, betaler du for mye får du det bare tilbake. Et krav blir ikke mindre av å holde på sånn du gjør så det er vel ikke utenkelig det kommer på noen gebyrer med åra.





Kravet er ikke lenger hos Statens Innkrevingssentral, det er tilbake hos politiet.
Vis hele sitatet...
Hei Dough, jeg så visst feil og summen i brevet fra politiet er det samme som på SISMO, pleier som regel å se over ting nøye, selv i stressende situasjoner, men akkurat dette gikk så hardt inn på meg at jeg beregnet det litt feil.

Har nå betalt hele summen gjennom SISMO, og sendt kvittering til politiet, SISMO mener jo selv at det ikke skal være noe problem å betale beløpet men at jeg må henvende meg til politiet etter å ha betalt ser det ut som, så da håper jeg bare på at det nå avsluttes.

Det er ikke til å se bort i fra at jeg ikke har opptrådt logisk med tanke på betaling av bøtene, og det er jo selvsagt ingen andres skyld enn min egen, men jeg har nå betalt, så håper jeg at jeg aldri får noe mer med Politiet å gjøre annet enn når jeg trenger å oppsøke hjelp eller fornyelse av pass.

Mvh,
Skippern
Sist endret av Skippernskatt; 8. mars 2024 kl. 17:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.