View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyket meg gradevis inn i en psykose når Spice og diverse fortsatt var lovlig. Tror det startet med sosial paranoia, men kan ikke helt sette fingeren på når det glapp. Over en tid på flere måneder isolerte jeg meg mer og mer. Jeg trodde folk baksnakket meg og hadde en agenda mot meg hele tiden.

Noen ganger hadde jeg lyspunkter hvor jeg tenkte at det ikke var så farlig eller at jeg bare var paranoid og så lo jeg av hele greia og tenkte ikke noe mer på det. Men det kom sigende tilbake hver gang.

Etterhvert fikk jeg falske minner. Jeg kunne huske helt spesifikke hendelser som aldri hadde skjedd. Jeg husket for eksempel at jeg hadde slått ned en klassekamerat så han knakk nesa og blodet silte. Jeg husker også at jeg hadde blitt konfrontert med at jeg hadde voldtatt ei veninne og at jeg hadde lovet at jeg skulle ta mitt eget liv så lenge de ikke røpet at jeg hadde gjort dette. Dette gjorde selvsagt at jeg ikke turte vise meg på skolen, og ikke egentlig følte jeg hadde rett til å leve i det heletatt.

Må nå bare si at alt dette bare var i mitt hode og når jeg kom tilbake på skolen igjen så lo folk litt og lurte på hvor jeg hadde vært de siste ukene, ingen hadde brekt noen neser eller blitt voldtatt.

Det hele toppet seg en kveld jeg lå gjemt under senga hjemme, med lyset av og kniv i hånden mens jeg ventet på at "de" skulle komme for å drepe meg. Jeg var helt skråsikker på dette, og har aldri vært mer redd noengang.

Plutselig fikk jeg et av disse lyspunktene mine igjen, hvor jeg bare så hvor absurd dette var og jeg tenkte at "dette kan bare ikke stemme, jeg er en snill person, jeg kunne aldri gjort noe sånnt". Jeg ringte opp en kamerat jeg ikke hadde pratet med på lenge, men som var veldig nær back in the day. Dette var midt på natten en ukedag, men han skjønte heldigvis at noe var veldig feil og kom å hentet meg.

Vi pratet en lang stund og han forsikret meg om at jeg aldri kunne ha gjort noe sånnt. Tårene rant og jeg følte meg veldig lettet. Samtidig hadde jeg kniv i beltet for jeg var sikker på at det var et bakholdsangrep og at jeg kom til å dø.

Spylte alt dop jeg hadde etter det og tvang meg på skolen igjen en dag senere. Ble gradevis bedre etter det.

Tenkte mye på det i flere år etterpå, og det hente noen ganger etterpå at jeg fikk en type korte flashbacks hvor jeg ble veldig usikker på meg selv og alt.

Søkte aldri profesjonell hjelp for dette.