View Single Post
Interessant tema. Trollanon og Eyeamare, dere nevner det fortsatt plager dere i hverdagen, med redsel, angst og lignende.
Fikk dere oppfølgning fra spesialisthelsetjeneste eller en annen form for terapeutisk behandling? Psykolog og lignende?
Kjenner en del som har hatt og flere som har gjentatte psykoser men noen av dem klarer å innse hvor usannsynlig enkelte av vrangsforestillingene dem har er, og dermed avkrefter dem selv at ufoene ikke lander i hagen for å spionere på dem osv.
Men det dere nevner angående at alle konspirer imot dere, føler dere det var vanskeligere å prate med noen ansikt til ansikt som dere hadde sett før eller det enklere å "stole" på anonyme folk på feks et forum som dette? Siden det du nevner at man konspirer mot folk som egentlig forsøker å hjelpe er jo en gjenganger og lurer på om dere føler det er enklere å feks snakke/stole på noen over en anonym platform kontra det å stole på en psykolog som dere kan sette et aniskt på?

Siden jeg har flere venner fra barndommen av som både har rusutløste psykoser og noen er rett slett bare schizofren så merker jeg det sjeldent hjelper å forsøke å avkrefte hallisunasjonene/vrangsforestillingene samtidig som jeg forsøker å ikke gi antydning til at jeg bekrefter at det er helikopter fra fbi utenfor huset dems. Spør ofte hvorfor feks amerikansk fbi skulle komme til norge for å følge med på hva dem gjør og lignende, føler det har hjulpet mer å høre dem helt ut og verken avkrefte eller bekrefte disse oppfatningene de har. Har forsøkt å få dem til å innse selv hvor usannsynlig det er med å stille spørsmål om hvorfor fbi/random person/politi/gud you name skulle overvåke akkurat deg og ingen andre. De fleste har ikke gjort noe ulovlig, men merker at et fåtall faktisk klarer å skille mellom virkelighet og fantasi bare dem får tiden til å tenke logiskt selv. Slik at personen får tid/ro til å tenke seg om istede for å si at "Nei det finns ikke ufo" men hvorfor er dem ute etter deg? Hvorfor tror du dem vil ha deg? Hvordan følelser får du når du opplever dette? Dette er jo selvsagt veldig inviduelt, noen tror jo at siden at dem la snusen i søppelet at renovasjonsetaten skal komme med torpedoer på døren siden dem ikke sorterer søppel og tilfeldig kastet en i feil sorteringspose. Men føler jeg klare å få mer tillit til venner som har det, med å høre ut hele historien også på slutten spørre om hvor mange ansatte dem har på renovasjonsetaten også sir dem et tilfeldig tall, og hvor mye søppel plukker disse opp på en dag? hvor mange tror du sorterer feil? Hvorfor er det akkurat din snus som skal gi slike konsekvenser? Går så langt at vi havner ned på hva det koster tjenesten å bruke så mye ressurser på at 1 person kaster en snus, ofte innser dem at beløpet blir noe helt hinsides høyt og at det er flere som kaster fel og dermed dem ikke alene utsatt. Dette med variabel hell, noen går det greit med andre ikke.
Derfor lurer jeg på hva dere følte var enklest? Siden man blir paranoid og tror at alle konspirer imot dere.
Brukere dere beroligende nå for å overleve angsten? Jobber dere?

Dere trenger selvsagt ikke svare om det ble for personlig spørsmål. Håper dere overkommer de utfordringene dere har i dag.