View Single Post
Trådstarter
19
Tenkte SPF rett og slett fordi jeg har unify med SPF-innganger og når jeg trakk cat6 dro jeg rør, så hadde tatt maks 5 minutter å dra en SPF. Tenkte i tilfelle lag mtp streaming.

Det er ingen grunn til jeg gikk for unraid utenom jeg fikk det gratis, og kjører real VM (slik en kan forwarde f.eks 1080TI til en VM og kunne spille), men har de andre muligheter unraid ikke har?

Når det gjelder plex, ja du har rett. unraid sliter med plex - mye grunnet til plex av en aller annen grunn nekter å ta GPU passthrough for transcoding. Fungerer fint i Emby, men plex er vrien der. Har et annet skjermkort jeg tenkte å bruke til plex transcoding (isteden for cpu-intel-greia) - koster jo ikke å gjenbruke.

Tanken er å bruke tynnklient / kontoret som rett og slett som om en kjører lokalt, kunne spille spill og bruke fulle ressurser. Det er mye snakk om det finnes tynnklienter so kobler seg på VM-en på en NAS og kjører full passthrough av alle ressurser, mens jeg tenke kanskje en K KVM for hovedskjerm og rett og slett HDMI over ip for de to andre skjermene burde være nok - da har en både tilgang til VM-sesjonen, og evt NAS-en, overvåkning og evt router via kvm og switchen so kjører på 4 forskjellige maskiner i "serverrommet".